Gör självbetjäning till en självklarhet

Se till att dina besökare kan slutföra den uppgift som de besökte dig för att göra med så lite ansträngning som möjligt. Det är en av de viktigaste delarna i en bra kundupplevelse. Med Episervers integrationsmöjligheter, flexibla innehållshantering och inbyggda sökfunktion, kan du enkelt skapa anpassade kundserviceupplevelser.

Fördelar med att använda Episerver

  • Toppmodern sökfunktion

    Vägled besökarna snabbt till de svar och tjänster som de behöver med hjälp av den inbyggda sökfunktionen, Episerver Find.

  • Hantering av målgrupper

    Personalisera enket erbjudanden till specifika kunder eller besöksegment med autentiserad surfning.

  • E-handel

    Utnyttja Episervers e-handelsplattform och dess kapacitet inom transaktion och kundservice.

Förenkla kundresan med hjälp av Episerver

Epi gör det enkelt att leverera en engagerande, friktionsfri upplevelse för dina kunder. Från första kontakten, till att bli en kund och servicen efteråt. Ta reda på hur.

Attrahera

  • Skapa tydligt och lättläst innehåll direkt på sidan
  • Personalisera block och sidor för att visa den mest relevanta informationen för dina besökare.
  • Skapa och lansera nya kampanjer snabbt och enkelt

Engagera

  • Rikta erbjudanden till unika besökare baserat på tidigare inköp eller beteenden.
  • Stärk varumärkesuppfattningen med betyg och recensioner, bloggar, socialt etc.
  • Erbjud produktinformation i form av film eller bilder med hjälp av den inbyggda mediehanteringen.

Konvertera

  • Skapa enkelt formulär för kundregistrering.
  • Anpassa kundvagnar, checkout guider, och arbetsflöden för att göra det lättare för kunderna att snabbt slutföra sin beställning.
  • Stöd för önskelistor, korsförsäljning och nyligen visade produkter

Kundvård

  • Optimera kundtjänst med lätthittade självhjälpsresurser och FAQ
  • Gör det möjligt för din personal att snabbt se befintliga kundvagnar och orderhistorik samtidigt som de har kontakt med kunder.
  • Ge service till kunder med e-mail automation för att ge relevant information och uppmuntra dem att komma tillbaka.

4 steg som förenklar kundupplevelsen

Med allt prat om kundupplevelse idag så är det lätt att glömma bort vad det egentligen innebär. Vad det innebär är detta: när du misslyckas med att ge dina kunder en bra upplevelse så kommer du förmodligen att förlora både dem och pengar på grund av illojalitet.

Passa på och lär dig av våra experter hur du skapar bättre kundupplevelser.

Ladda ner vår guide för digitala upplevelser

Anslutet till ditt ekosystem

Med en hel uppsättning av lättförståeliga API:er så tar Episerver bort risken att integrera med bakomliggande system. Utöka din webbplats funktionalitet genom att ansluta befintliga affärssystem. Du kan även enkelt lägga till nya system när det behövs.

Utnyttja ett brett utbud av add-ons som kontrolleras av Episerver och är tillgängliga i en dashboard i varje Episerverbaserad webbplats. Du kan snabbt förbättra och utöka din onlinenärvaro utan hjälp från utvecklare och dra nytta av den senaste funktionaliteten och verktygen.

Sätter en ny standard för stadens tjänster

Syftet med webbplatsen är att göra det så enkelt som möjligt för de människor som lever här eller har företag här att använda våra tjänster.

Ola Williams, Webbstrateg, Stockholms stad

Funktioner för framgångsrik självbetjäning

  • Automatiska landningssidor

    Episerver utökar räckvidden för ditt innehåll genom att gruppera ihop det kring huvudteman för ditt företag. Dessa grupper presenteras automatiskt som Googlevänliga landningssidor som svar på en long-tail sökning.

  • Personalisering

    Episerver samlar och aggregerar beteendedata för att hjälpa dig att bygga en tydligare bild av dina kunder. Sedan används datan för att ge kunderna en optimerad individuell upplevelse.

  • A/B-testning

    Episerver inbyggda A/B-testningsfunktion guidar dig snabbt genom testprocessen, och ser till att det vinnande innehållet presenteras för besökarna.