Episerver Q1 2018 lansering

Episervers Q1 lansering annonserar en ny produkt, en ny funktion och en mängd förbättringar i plattformen.

Ny produkt: Episerver Insight

Som en del av Episerver Personalization, gör Episerver Insight det möjligt för företag att både samla och visualisera data, allt från personliga detaljer och preferenser till transaktionshistorik, attribut, klassifikationer och kundresan i flera kanaler.

  • Organisera och lagra data enligt individuella profiler eller grupp-profiler och kundresor, personas och personasegment samt multidimensionella segment.
  • Filtrera och skapa dynamiska segment.
  • Använda information som profildetaljer, preferenser, transaktionshistorik, attribut och mer för information till marknadsföringskampanjer.
  • Använd information som klickströmmar, sociala och andra profildetaljer och preferenser, transaktionshistorik, enhet- och platsdata, organisatoriska attribut och mer för att berika, informera och driva dina marknadskampanjer till nästa nivå.
  • Episerver Insight gör allt ovanstående, samtidigt som den stödjer rätten att bli glömd och är kompatibel med moderna PII och sekretessregler som EU:s GDPR regler.

Episerver Insight är tillgänglig att beställa för alla Episerverkunder. Kontakta oss gärna så kan vi visa mer av Episerver Insight och hur ni kan få era marknadsföringskampanjer att lyfta.

Prata med en expert 

 

Ny funktion: Episerver Headless

– nytt API för obegränsade integrationer

Episerver Digital Experience Cloud erbjuder ett nytt API för att hämta och uppdatera innehåll. Detta möjliggör att du kan använd Episerver för headless-scenarion: innehåll kan publiceras i exempelvis mobila appar och webbapplikationer, utan att du förlorar Episervers kraftfulla innehållshantering.

• Bygg hybridapplikationer där du kombinerar Episervers innehållsleverans med egna kanaler, t.ex. appar, digital signage, röstgränssnitt och point-of-sale.

• Ett robust REST-baserat API gör det enkelt att skapa egna integrationer även för applikationer som inte är HTML-baserade.

• Stöd för renodlade headless-applikationer där innehållsleveransen frikopplas helt från Episerver, med bibehållet stöd för projekthantering, samarbete och redigering.

Lär dig mer om headless

 

CMS uppdateringar

  • I samverkan med lanseringen av nytt Headless Delivery API, har stöd för Single Page Application blivit förbättrad.
  • Ändra godkännande har lagts till för mer effektiv hantering av arbetsflöden.
  • Automatisk optimering av bilder har adderats till Digital Experience Cloud Service för enklare editering.
  • En ny och förbättrad dashboard för Digital Experience Cloud Service.

Commerce uppdateringar

  • Godkännande-flöden har förbättrats i alla produktkataloger för att försäkra en bättre kontroll över användare med rättigheter att göra ändringar.
  • Full support för OpenID Connect i Episerver Commerce.
  • Inkrementell indexering har lagts till för snabbare prestanda.
  • Denna lansering inkluderar också möjligheten att exkludera rabatter på objektnivå.

Episerver Campaign uppdatering

Episerver Campaign möjliggör så du enkelt kan hantera kampanjer på webben, i mobilen, email och i textmeddelanden.  I den här lanseringen har vi lagt till fler funktioner och möjligheter till en redan robust kampanjhanteringsprodukt, vilket inkluderar:

  • Förmåga att ”publicera kampanjer” där användare kan kopiera smarta kampanjer till andra klienter.
  • En dimension i Deep Analytics som möjliggör för användare att gruppera rapporter efter enhetstyp som smarphones eller surfplattor.
  • Förbättrad fördjupning av kategorier, där produktkataloger integrerade till affärssystem nu har upp till tio kategorinivåer.
  • Förmågan att gruppera länktyper, som normala länkar, dubbel opt-in länkar och online versioner av länkar i Deep Analytics.
  • Iframe-support för integrering i Episervers dashboard.
  • Förbättrad REST API med förmågan att associera målgrupper i en nod som ”och” och ”eller”.
  • Stöd för S/MIME certifierade avsändaradresser.
  • Förmågan att integrera Facebook och Twitter inlägg till dina meddelanden.
  • Användning av Dynamics CSV och XML artiklar för att skicka personliga produktrekommendationer.

 

Lär dig mer om Episerver Campaign