Episerver för detaljhandeln

Vill du konkurrera med Amazon? Du gör det bäst med Experience-Driven Commerce.

Konsumenter gillar Amazons låga priser, breda sortiment och korta leveranstider. Men de vill ha mer än så. Den globala studie över onlineshopping som Episerver genomförde 2018, visar varför upplevelsen spelar en viktig roll: konsumenterna vill ha personliga och enhetsanpassade upplevelser. 25 procent av shopparna är mer benägna att upprepa köp när upplevelsen är anpassad till dem.

Lösningen heter Episerver Experience-Driven Commerce. Den gör det möjligt för e-handlare att förbättra webbplatsens prestanda, personalisera kundupplevelser med maskininlärning och automatiskt anpassa innehållet till vilken enhet som helst. Med Episervers analys får du också djupgående insikter om kundresorna, så att du vet vilka kampanjer, upplevelser och produkter som är de mest effektiva.

Se Episervers funktioner för tillverkande företag

  • Experience-Driven Commerce

    Inom kort är kundupplevelsen viktigare än både pris- och produktutbudet när det gäller vad som utmärker ett företag. Episerver Experience-Driven Commerce hjälper dig att leverera de engagerande upplevelser som kunderna eftersöker. Vår lösning gör det möjligt att automatiskt personalisera produkt- och innehållsrekommendationer, sökresultat och e-postkampanjer. Detta ökar engagemanget, det genomsnittliga ordervärdet och intäkterna.

  • E-handel för omnikanal

    Endast 7 % av e-handlarna erbjuder verklig omnikanal, som till exempel för click and collect eller för skicka från butik. Trots det är sömlösa e-handelsupplevelser för omnikanal viktiga. Experience-Driven Commerce löser detta genom att integrera produkt, lager- och kunddata i samarbete med partners såsom OrderDynamics och Microsoft. På så vis får dina kunder en sömlös upplevelse när de surfar din sajt i en kanal och köper i en annan.

  • Global e-handel

    Konsumenter handlar allt oftare online över landsgränser. För e-handlare innebär detta en möjlighet samtidigt som det ställer vissa krav på dem. Episerver gör det möjligt att snabbt lansera och driva global e-handel. Detta inkluderar till exempel att driva flera webbplatser, hantera momsberäkningar, landsspecifika betalningsgateways och flera lagerplatser. Vi gör det enkelt att hantera internationella betalningar och uppfylla ordrar.

  • Personalisering och analys

    Personalisering av innehåll och produktrekommendationer är beprövade metoder för att öka ordervärden och intäkter. Artificiell intelligens gör att e-handlare nu kan personalisera i stor skala. Episervers personaliseringsmotor har 150 algoritmer som automatiskt föreslår rätt innehåll och rätt produkter för dina kunder. Forrester Consulting konstaterar att vår lösning i genomsnitt ökar konverteringarna med 3 % och det genomsnittliga ordervärdet med 5,5 %.

Detaljhandeln är en extremt konkurrensutsatt marknad, och handlare runt om i världen förbättrar ständigt sin e-handel och omnikanalsstrategi. Med tanke på att så mycket står på spel behöver du ett intelligent system som du kan lita på.

Charles Dimov, VD, Order Dynamics

Kom igång med Episerver

Vi vill göra det enkelt för dig och guidar dig i tre enkla steg för att komma igång:

  1. Boka ett 30-minuters introduktionsmöte över telefon genom att fylla i detta formulär.
  2. Vi ger dig en anpassad demo av lösningen, baserad på din kravställning.
  3. Som tredje steg hjälper vi dig hitta en certifierad Episerver-partner och ni kan sätta igång!

Ta första steget idag!