Nya Episerver 7.5 Commerce integrerar innehåll med e-handel

Stockholm, 4 dec

Det svenska programvaruföretaget Episerver lanserar nu Episerver 7.5 Commerce, en ny och rejält uppdaterad version av företagets framgångsrika e-handels- och CMS-lösning.

Bland nyheterna finns en ännu bättre integrering av e-handel med digitala kanaler, vilket utökar möjligheten att sälja utan att behöva sälja.

Episerver 7.5 bygger vidare på framgångarna och flexibiliteten i Episerver 7 CMS, som förändrat det sätt som företag och organisationer kan interagera via sina mobila kanaler.

Den nya versionen möjliggör en unik kombination av e-handelns funktionalitet med en topp­modern hantering av kundupplevelser optimerad för alla kanaler. Därmed kan Episerver-användarna fullt ut dra nytta av funktionerna för såväl e-handel som innehållshantering, vilket kan ge fler affärer och ökat genomsnittligt ordervärde.

Episerver 7.5 Commerce kombinerar innehåll med katalog- och produkthantering. Det förhöjer kund­upplevelsen och levererar värde till företag som har insett betydelsen av försäljning på nätet. Genom att det är en helt integrerad lösning, slipper man komplexa parallella system eller lösningar som inte är anpassade för innehållshantering, något som traditionellt sett har skapat problem för både företag och kunder genom åren.

Den nya versionen gör det enklare att hantera utmaningen med att ha kontroll över layout, design och landningssidor genom en tät integration av innehåll och e-handel. Episerver 7.5 Commerce gör det t ex möjligt att snabbt och enkelt lansera en kampanj, med flexibel kontroll över layout och innehåll samt möjlighet att återanvända produktinnehåll, vilket bidrar till ett effektivare säljarbete. Version 7.5 ger också möjligheten att skapa en mer personlig upplevelse för konsumenten optimerad för flera kanaler.

Innehållsmarknadsföring förändrar sättet att arbeta med digital marknadsföring. Det finns en enorm potential att förbättra besökarnas upplevelse av e-handel och därmed hjälpa marknadsförare att interagera med konsumenter via flera kanaler. Detta gäller både för B2C och B2B, där vi ser att även B2B-segmentet är på väg att exploatera marknadsmöjlig­heterna med e-handel, säger Bob Egner, produktmarknadschef hos Episerver.

Mer information finns på www.episerver.se/commerce

Jenny Westerberg, marknadschef Sverige, 070-140 71 40, jenny.westerberg@episerver.com

{PagePropertyPlugin}