Episerver passerar milstolpen 500 partner

STOCKHOLM- 1 mars 2011

Episerver har utökat sitt partnernätverk till 500 aktiva partner världen över. Partnernätverket, som omfattar digitala byråer, systemintegratörer samt e-handels- och designbyråer, har vuxit avsevärt under året.

Episerver, världens ledande leverantör av produkter och tjänster för att skapa en engagerande onlinenärvaro, har utökat sitt partnernätverk till 500 aktiva partner världen över. Partnernätverket, som omfattar digitala byråer, systemintegratörer samt e-handels- och designbyråer, har vuxit avsevärt under året.

2010 var ett rekordår för Episerver. Intäkterna ökade med över 20% i lokal valuta och bolaget fortsatte att visa stabil lönsamhet. Utökandet av bolagets produktportfölj och introduktionen av nya tjänster på marknaden mottogs väl, med Episerver Commerce i täten med en försäljning på nära 50 licenser sedan den släpptes i juni 2010. Episerver Everweb visade också kraftigt ökade intäkter med 54% jämfört med föregående år, vilket återspeglar efterfrågan på marknaden för hosting och hög tillgänglighet för webbplatser.

"Ett starkt partnernätverk är en av de avgörande faktorerna för Episervers fortsatta framgång. Vårt partnernätverk, som tillhandahåller expertis och tjänster till slutkunder, är en av grunderna i vår marknadsstrategi. Vårt kontinuerliga arbete med att ta fram nya produkter och tjänster, som lanseringen av Episerver Everweb och Episerver Commerce under 2010, ger våra partner spännande möjligheter att skapa mervärde för sina kunder", säger Martin Henricson, VD på Episerver.

Äran att bli Episervers 500:e partner gick till USA-baserade e-handelspecialisterna, Guidance.
"Efter att noggrant utvärderat ett antal plattformsleverantörer blev Episerver det självklara valet. Med den perfekta kombinationen av omfattande funktionalitet och enkelt användande är den verkligen en av de mest sofistikerade och banbrytande plattformarna på marknaden", säger Mike Hill, EVP Business Development på Guidance.

Med ett starkt och globalt partnernätverk på plats, är Episerver redo att dra nytta av det ökade fokus som finns på markanden för de fyra C:na inom digital marknadsföring; content, commerce, community och communication,allt med stöd av Episervers produkter. Företagets senaste undersökning visar att brittiska marknadsförare prioriterar att skapa innehåll i sina webbstrategier under de närmaste 12 månaderna. Öka mängden tillgänglig information toppade listan över de tre fokusområdena (58%), följt av att tillhandahålla mer personligt innehåll (45 %) och utveckla en medlems- eller kundportal (37%).

I Sverige har Episerver över 200 partner i sitt nätverk. 22 företag har högsta partnerstatus Premium Partner och de är: Avantime, Ciber, Circuit, Cloud Nine, Connecta, Creuna, Cybercom Group, EDB, Hallvarsson & Halvarsson, Know IT, Logica, Meridium, Mogul, Nansen, NetRelations, Ottoboni Group, QD Utveckling, Sogeti, Softronic, Sublime, Two och Valtech.

För ytterligare information:

Maria Wasing, Marknadschef på Episerver
Tel: 073-852 17 52
maria.wasing@Episerver.com

{PagePropertyPlugin}