Episervers pressrum

Välkommen till Episervers nyhetsrum. Ta del av pressmeddelanden och nyheter från oss, våra kunder och partners.


Senaste pressreleaser & nyheter

  • feb

    20

    Interflora slog Alla hjärtans-rekord

    För blomsterbranschen är e-handeln sedan länge är den viktigaste försäljningskanalen och ingen dag är viktigare än Alla hjärtans dag, som svarar för omkring 15 procent av hela årets omsättning.


  • feb

    9

    Episerver utökar sin plattform med stöd för headless-utveckling och nya verktyg för besöksanalys

    Episerver presenterar två betydande nyheter i sin första release för året. Med Headless API får utvecklare effektivt stöd för nya sätt att sprida digitala upplevelser, bland annat Internet of Things. Vidare lanseras Episerver Insight, ett analysverktyg för att samla in och analysera besöksdata och som gör det möjligt att erbjuda mer intelligent anpassade kundupplevelser med större precision.


  • jan

    23

    Episerver placeras som ”visionär” i ny Gartner-rapport om plattformar för digitala upplevelser

    Episerver placeras som ”visionär” i den nya rapporten ”Magic Quadrant for Digital Experience Platforms” från analysföretaget Gartner. Den höga rankingen återspeglar hur Episerver har investerat i och breddat sin molnplattform Digital Experience Cloud för hantering av digitalt innehåll, e-handel och marknadsföring.


  • jan

    17

    Nu utses årets vinnare på webben och i mobilen – stor dominans av Episerver-sajter

    Web Service Award presenterar nomineringarna till Sveriges bästa webbplats, intranät och mobila upplevelse. 14 av de 20 nominerade webbplatser är baserade på Episervers plattform.


  • dec

    21

    AJ Produkter fortsätter sin digitala satsning med ny webbplattform från Episerver

    Under de senaste åren har AJ Produkter satsat stort på att öka sin digitala närvaro. Nu implementerar företaget Episerver Digital Experience Cloud med målet att skapa en oväntat bra kundupplevelse, samt effektivisera det interna webbarbetet i de 19 länder där AJ Produkter finns representerat. Implementeringen sker i samarbete med Episervers partner Sigma.


  • nov

    6

    Interflora öppnar ny e-butik och webb med stöd av Episervers molnplattform

    Nu öppnar Interflora en helt ny onlinebutik som ger möjlighet till ett rikare innehåll med bild och video och öppnar för digital affärsutveckling. Sajten är byggd med Episervers molnplattform som grund.


  • okt

    19

    Episerver prisar tre framgångsrika partners

    Avensia, Bazooka och NetRelations är Episervers mest framgångsrika partners i Sverige. Dessa tre digitalbyråer tog hem var sitt pris när Episerver Partner Awards delades ut i samband med den årliga partnerträffen Epi Partner Close-Up i Stockholm.


  • sep

    12

    Episerver rankas högt i ny rapport om e-handelslösningar för B2B

    I en ny rapport från det oberoende analysföretaget Forrester Research rankas Episerver som ”högpresterare”. Episerver är en av marknadens 11 viktigaste leverantörer som bjöds in att delta i utvärderingen ”Forrester Wave: B2B Commerce Suites for Midsize Organizations Q3 2017”. I utvärderingen analyseras och bedöms leverantörerna av e-handelsplattformar för medelstora B2B-företag efter sin strategi, befintliga erbjudande och marknadsnärvaro.