Alla talare

  • Alexander Pärleros

    Alexander Pärleros är grundaren av Framgångspodden. Han blev nominerad till "Årets Supertalang Entreprenör 2017", "Årets Superkommunikatör 2017" samt "Årets podcast 2017". Alexander kommer att berätta om sin personliga resa till framgång och ge sina bästa tips och råd om hur du blir framgångsrik både på ett privat- och affärsmässigt plan.

  • Erik Modig

    Erik Modig är doktor på effektiv marknadskommunikation och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. Han är författare, aktuell med boken "Bang for the buck" som blev utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2017. På scen blandar han senaste forskningen med omvärldsanalys och praktiska tips för att skapa marknadsföring som verkligen skapar resultat. På Ascend kommer Erik att presentera sin modell Påverkanssmatrisen, som är ett verktyg för ledning,marknadss- och säljavdelningar för att kunna länka samman och optimera det dagliga arbetet.

  • Claudia Olsson

    Claudia Olsson är CEO och grundare av Exponential AB, en global konsultverksamhet specialiserad på strategisk rådgivning, analys och professionell utveckling i samband med digital utveckling. Claudia kommer att tala om effekterna av ny teknik på medborgare, samhälle och globala marknader. Claudia är också en av med-grundarna för Decoding X - det ledande verkställande programmet för digital utveckling vid Handelshögskolan i Stockholm samt Swedish for Professionals - det innovativa språkutbildningsföretaget i Sverige.

  • Cecilia Nilsson

    E-handelsansvarig på Toyota Material Handling Europe. Med en lång erfarenhet inom e-handels affärsprocessen har Cecilia lyckats utveckla och genomföra en konsekvent och branchledande e-handelskanalstrategi för den Europeiska marknaden samt upprätta stödjande plattformar, struktur och team. Cecilia har 15 års erfarenhet av att driva e-handel i olika affärsindustrier. Genom att fokusera på kunden och ha förståelse för hela företagskedjan har hon tidigare lyckats öka försäljningen, ge bättre kundupplevelse och förbättrat onlinetjänst till flera kända varumärken.

  • Jarno Vanhatapio

    Grundare & CEO, NA-KD. Pionär inom svenskt mode e-handel. Jarno har även grundat Nelly.com och ZooZoo.com och som tillsammans med NA-KD blivit några av det bästa e-handelscasen i nordisk historia. En av Sveriges främsta entreprenörer och även affärsängel och styrelsemedlem i ett flertal bolag.

  • Tess Ferrandez

    Tess är en utvecklare och evangelist på Microsoft. Hon har en lång bakgrund i .net utveckling och analys/de-bugging och har jobbat på Microsoft sen 1999. Hon började sin karriär i utvecklarsupporten och blev internationellt välkänd genom sin blogg med fokus på de-bugging. Numera jobbar Tess främst med att inspirera andra utvecklare genom att visa vad för coola saker man kan göra på Microsofts plattformar.

  • Andreas Strömberg

    Kommunikationsstrateg för digitala kanaler, SL. Kollektivtrafiken får Stockholm att pulsera och din vardag att fungera. Varje dag reser närmare en miljon människor med buss, tåg, båt eller färdtjänst i Stockholms läns kollektivtrafik. Andreas ger dig en inblick i SL:s digitala kundresor och hur verksamheten ständigt utvecklar sina kanaler för att serva resenärerna på bästa sätt. Med hjälp av konkreta exempel illustrerar han hur SL:s digitala kanaler underlättar resandet idag och kommer att göra det på olika spännande sätt i framtiden.

  • Linda Holmqvist

    UX-Strateg och Service designer, Forefront consulting. Linda arbetar dagligen med att förstå användaren ur ett empatiskt perspektiv och designa med insikter som utgångspunkt. Tillsammans med Maria Ravegård kommer dom prata om The UX Matrix. Tar du det blåa eller röda pillret? Har du väl fått upp ögonen för vad du kan åstadkomma med ett kundorienterat arbetssätt, går det aldrig att gå tillbaka till ovetande. 20 minuters fartfylld inspiration.

  • Maria Ravegård

    UX-Strateg och Service designer, Forefront consulting. Maria arbetar dagligen med att förstå användaren ur ett empatiskt perspektiv och designa med insikter som utgångspunkt. Tillsammans med Linda Holmqvist kommer dom prata om The UX Matrix. Tar du det blåa eller röda pillret? Har du väl fått upp ögonen för vad du kan åstadkomma med ett kundorienterat arbetssätt, går det aldrig att gå tillbaka till ovetande. 20 minuters fartfylld inspiration.

  • Jessica Fardin

    VP Worldwide Marketing, Episerver. Jessica Fardin är ansvarig för den globala marknadsföringen på Episerver och är känd för sitt engagemang, energi och utveckling av nya initiativ för att säkerställa att försäljningsmål är uppfyllda och överskridna.

  • James Norwood

    EVP Strategy and Chief Marketing Officer, Episerver. James has a proven record in product strategy, sales and marketing. He is a creative individual with detailed industry knowledge with the ability to craft vision and strategy and drive product delivery and revenue success.

  • Joakim Holmquist

    Sr Director of Digital Marketing, Episerver. Joakim är riktigt vass när det kommer till digital marknadsföring och har stor förståelse för de bakomliggande krafterna för att lyckas med digitala projekt. Han är en uppskattad föredragshållare på våra events och webinarier.

  • Stein-Viggo Grenersen

    Produkt-och marknadschef, Episerver Norge. Stein-Viggo har arbetat på Episerver sedan 2005 och kommer presentera en live demo av Episerver Campaign som visar en kundresa från A-Ö. Episerver Intelligenta kampanjer är en naturlig del av en systemportfölj för att skapa användarvänliga, friktionslösa och automatiska kundrecensioner där varje unik besökare behandlas individuellt. Upplev hur man ansöker AI, maskininlärning och 1-1 rekommendation genom användning av Episerver Digital Experience Cloud, där e-post, sms och push skickas till rätt person vid rätt tidpunkt och vid den tidpunkt användaren önskar.

  • David Buö

    Solution Architect, Episerver. David är ett viktigt tekniskt stöd för säljare och partners på Episerver och besitter en specialistkunskap inom prediktiv analys. David kommer att berätta hur Episervers plattform stöttar dig i att arbeta upplevelsedrivet baserat på data med din e-handel, och på så sätt skapa relevanta och engagerande shoppingupplevelser för varje besökare. Hur du med hjälp av maskininlärning, AI och djupare analys i vår plattform kan skapa engagemang i alla kanaler genom hela kundresan.

  • Gustav Cajander

    Solution Architect, Episerver. Gustav är specialist inom Episervers verktyg för personalisering och omnikanalsmarknadsföring och han har dessutom erfarenhet som rådgivare till flera av Episerver största e-handelskunder. Gustav kommer att berätta hur vår senaste produktlansering Episerver Advance hjälper dig som marknadsförare att möta dagens utmaningar med att erbjuda relevant innehåll till besökare när och där de behöver det.

  • Nina Björn

    Head of Web Communications, Skanska AB. Under 2017 lanserade Skanska 11 nya webbplatser för sina lokala marknader i Episerver. Förutom utmaningen i att leverera så många webbplatser på bara ett år, skulle den interna organisationen och ett stort antal samarbetspartners och experter ledas mot gemensamt mål. Nina delger här sina bästa tips kring hur ett webbprojekt drivs framgångsrikt med så många aktörer; hur det sätts upp, planeras, budgeteras, koordineras och styrs för att nå satta mål.

  • Eric Herlitz

    EMVP, sQills. Eric är en eftertraktad problemlösare som med en holistisk helhetssyn skapar effektiva arbetsprocesser i komplexa It-projekt. Han har de senaste decennierna byggt upp stora och små webbplatser, system och mjukvaruprodukter. Eric kommer att ge en praktisk inblick i att konfigurera Episerver och IdentityServer 4 för OAuth2.

  • Henrik Bjurman

    IT-ansvarig för Lantmännens digitala plattform för lantbrukare - LM². Henrik har drivit Lantmännens projekt för att implementera LM². Lantmännen har med LM² tagit ledningen inom digitaliseringen av det svenska jordbruket. Henrik drivs att utmaningen att genom digitalisering stärka svenska lantbrukares konkurrenskraft och Lantmännens position som deras naturliga partner.

  • Peter Yeung

    VP and General Counsel at Episerver.