Agenda 15 maj- affärsspåret

09:30: Välkommen!

Jessica Fardin, VP Worldwide Marketing och Adam Blomberg, Director Strategic Initiatives, på Episerver hälsar alla välkomna.

Session Image

09:40: Keynote: Episerver Product Strategy and Roadmap

Join Episerver's Executive Vice President of Strategy and CMO James Norwood to get right up-to-date on Episerver's vision and product strategy for 2018 and beyond. You'll understand what Episerver's product roadmap for digital content, commerce, and marketing means to you and how it translates into significant investments we've made in areas such as cross-channel campaign management, artificial intelligence (AI) and autonomous personalisation, all designed to empower you to achieve continuous one-to-one engagement with your customers through truly immersive experiences.

Talare: James Norwood, Executive Vice President of Strategy and CMO

Session Image

10:10: Keynote kundcase: NA-KD

Grundaren av NA-KD, Jarno Vanhatapio berättar om deras nätsuccé och rekordsnabba tillväxt. Jarno har även grundat Nelly.com och ZooZoo.com och som tillsammans med NA-KD blivit några av det bästa e-handelscasen i nordisk historia. 

Talare: Jarno Vanhatapio, grundare av NA-KD

10:35: Kaffepaus

Passa på att nätverka med branschkollegor i utställningsområdet. 

Session Image

11:10: Keynote: Nio vägar till era kunders köpknapp

Erik Modig är doktor på effektiv marknadskommunikation och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. Han är författare, aktuell med boken "Bang for the buck" som blev utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2017. Erik kommer att presentera sin modell Påverkansmatrisen, som är ett verktyg för ledning, kommunikations- och säljavdelningar för att kunna länka samman och optimera det dagliga arbetet.

Talare: Erik Modig, Forskare vid Handelshögskolan. 

Session Image

11:40: Keynote: Öka din försäljning genom att förstå digitala köpsignaler

Lyssna när Jessica och Joakim delar med sig av sina bästa lärdomar om hur B2B-företag och andra organisationer kan omforma marknadsföringsspelet genom att lista ut när någon har avsikt att köpa.

Traditionella säljkanaler för B2B-företag är ofta kallringning och person-till-person-försäljning. Men framtiden för B2B-försäljning är digital. Redan hälften av B2B-köpare är millennials, vars preferens för digitala interaktioner snabbt omformar kundresan. Företag behöver nu en mer digitaliserad strategi för att förstå hur potentiella kunder gör sin research och utvärderar ett företag innan de ens kontaktar dem. Under den här sessionen kommer de att visa hur de mest sofistikerade B2B-organisationerna arbetar för att räkna ut när någon har avsikt att göra ett köp. De förenklar köpprocessen och ökar vinsten väsentligt jämfört med företag med mindre utvecklad digital kapacitet.

Talare: Jessica Fardin, Director Global Marketing, Episerver och Joakim Holmquist, Director of Digital Markteing

Stora scenen
Parallellt spår

12:10: SL:s resa mot framtidens kollektivtrafik

Kollektivtrafiken får Stockholm att pulsera och din vardag att fungera. Varje dag reser närmare en miljon människor med buss, tåg, båt eller färdtjänst i Stockholms läns kollektivtrafik. Andreas ger dig en inblick i SL:s digitala kundresor och hur verksamheten ständigt utvecklar sina kanaler för att serva resenärerna på bästa sätt. Med hjälp av konkreta exempel illustrerar han hur SL:s digitala kanaler underlättar resandet idag och kommer att göra det på olika spännande sätt i framtiden.

Talare: Andreas Strömberg, Kommunikationsstrateg för digitala kanaler, SL

12:10: Kundcase Profoto

Mer information inom kort.

12:35: Lunch & Mingel

Lunch serveras i utställningsområdet. Passa på att mingla med branschkollegor, träffa våra sponsorer, hör det senaste från Episerver i vår monter och lyssna till intressanta presentationer från Partnerscenen. 

Session Image

13:10: All you need to know about GDPR from a marketing perspective

In this session, we’ll cover how marketers can begin marching towards GDPR with concepts including transparency, “right to be forgotten”, data portability and data retention.
Presenter: Peter Yeung, VP and General Counsel at Episerver

13:40: Lantmännen: Framtidens digitala verktyg för jordens entreprenörer

Det svenska lantbruket genomgår en snabb digitalisering för att förbli effektivt, hållbart och konkurrenskraftigt i en alltmer globaliserad värld. Lantmännen, som ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har tagit ledningen i den digitala transformationen genom lanseringen av en ny digital plattform för Sveriges lantbrukare - LM². I denna presentation får du inblick i vad som driver den digitala utvecklingen, Lantmännens vision för den digitala transformationen, samt hur framtidens lantbruk kan se ut med hjälp av modern teknologi.

Talare: Henrik Bjurman, IT-ansvarig för Lantmännens digitala plattform för lantbrukare - LM²

13:40: The UX Matrix: Tar du det blåa eller röda pillret? Vinsten med att våga ett kundorienterat arbetssätt eller att vara ovetande

Tar du det blåa eller röda pillret? Har du väl fått upp ögonen för vad du kan åstadkomma med ett kundorienterat arbetssätt, går det aldrig att gå tillbaka till ovetande. Linda Holmqvist och Maria Ravegård från Forefront consulting bjuder på 20 minuters fartfylld inspiration.

Talare: Linda Holqvist & Maria Ravegård, UX-Strateg och Service designer, Forefront consulting. 

14:10: Intelligenta kampanjer: så enkelt kan du hantera kampanjer i alla kanaler

Stein-Viggo kommer att visa en live demo av Episerver Campaign som går igenom en kundresa från A-Ö. Med Episervers Campaign kan du skapa användarvänliga, enkla och automatiska kundresor där varje unik besökare behandlas individuellt. Upplev hur du kan börja använda AI, maskininlärning och 1-1 rekommendationer genom användning av Episerver Digital Experience Cloud, där e-post, sms och pushnotiser skickas till rätt person vid rätt tidpunkt och vid den tidpunkt användaren önskar.

Talare: Stein-Viggo Grenersen, Produkt-och marknadschef Episerver Norge.

14:10: Skanska: Hur du driver ett webbprojekt med många partners mot samma mål

Under 2017 lanserade Skanska 11 nya webbplatser för sina lokala marknader i Episerver. Förutom utmaningen i att leverera så många webbplatser på bara ett år, skulle den interna organisationen och ett stort antal samarbetspartners och experter ledas mot gemensamt mål. Nina Björn från Skanska delger här sina bästa tips kring hur ett webbprojekt drivs framgångsrikt med så många aktörer; hur det sätts upp, planeras, budgeteras, koordineras och styrs för att nå satta mål.

Talare: Nina Björn, Head of Web Communications, Skanska AB

14:40: Autonom Personalisering: låt ditt innehåll göra jobbet

Gustav kommer att berätta hur vår senaste produktlansering Episerver Advance hjälper dig som marknadsförare att möta dagens utmaningar med att erbjuda relevant innehåll till besökare när och där de behöver det. Lösningen utnyttjar artificiell intelligens (AI) för att ta steget vidare från traditionella produktrekommendationer. Bland annat kan innehåll automatiskt tilldelas metadata-taggar så att presentationen av innehållet sedan kan styras baserat på djup dataanalys tillsammans med besökarens agerande i realtid. Resultatet blir att besökarna får ta del av relevant innehåll som bäst stödjer deras syften eller mål vid varje besök.

Talare: Gustav Cajander, Solution Architect, Episerver

 

 

14:40: Upplevelsedriven e-handel

David kommer att berätta hur Episervers plattform stöttar dig i att arbeta upplevelsedrivet baserat på data med din e-handel, och på så sätt skapa relevanta och engagerande shoppingupplevelser för varje besökare. Och hur du med hjälp av maskininlärning, AI och djupare analys i vår plattform kan skapa engagemang i alla kanaler genom hela kundresan. 

Talare: David Buö, Solution Architect på Episerver

15:05: Kaffepaus

Passa på att nätverka med branschkollegor i utställningsområdet. 

Session Image

15:40: Keynote: Effekterna av ny teknik på medborgare, samhälle och globala marknader

Claudia Olsson är CEO och grundare av Exponential AB, en global konsultverksamhet specialiserad på strategisk rådgivning, analys och professionell utveckling i samband med digital utveckling. Claudia kommer att tala om effekterna av ny teknik på medborgare, samhälle och globala marknader.

Talare: Claudia Olsson, CEO & Grundare av Exponential AB. 

Session Image

16:05: Keynote: Toyota Material Handlings e-handelsresa

Cecilia Nilsson, e-handelsansvarig på Toyota Material Handling, berättar hur de överträffat alla förväntningar med att sälja truckar online. Med en lång erfarenhet inom e-handels affärsprocessen har Cecilia lyckats utveckla och genomföra en konsekvent och branchledande e-handelskanalstrategi för den Europeiska marknaden samt upprätta stödjande plattformar, struktur och team. Genom att fokusera på kunden och ha förståelse för hela företagskedjan har hon tidigare lyckats öka försäljningen, ge bättre kundupplevelse och förbättrat onlinetjänst till flera kända varumärken.

Talare: Cecilia Nilsson, E-handelsansvarig på Toyota Material Handling Europe

Session Image

16:30: Keynote: Alexander Pärleros

Alexander Pärleros, grundare till Framgångspodde,  blev nominerad till "Årets Supertalang Entreprenör 2017", "Årets Superkommunikatör 2017" samt "Årets podcast 2017".  Alexander kommer att berätta om sin personliga resa till framgång och ge sina bästa tips och råd om hur du blir framgångsrik både på ett privat- och affärsmässigt plan.

Talare: Alexander Pärleros, grundare av Framgångspodden.

17:05: Sammanfattning av dagen

Jessica Fardin, vår moderator, sammanfattar dagen. 

17:15: Mingel i utställningsområdet

Efter dagens slut är det dags för mingel i utställningsområdet. Därefter är det dags för middag och Episerver Web Awards!

17:45: Middag

Middag serveras i utställningsområdet.

18:30: Episerver Web Awards 2018

Äntligen är det dags att kora vinnarna i årets Episerver Web Awards 2018!

19:30: Efterfest

Efterfest i bar 5 på Waterfront.