Content marketing för e-handel

Effektiv innehållsmarknadsföring är numera avgörande för att driva trafik till din e-handel. Se till att inte hamna på efterkälken genom att missa den viktiga ihopkopplingen mellan innehåll och e-handel.

Lyssna till vårt inspelade webinar där vi tillsammans med Econsultancy tar reda på hur man på bästa sätt kommer igång med en integrerad innehålls- och e-handelsstrategi.

Trots att ökade investeringar görs inom innehållsproduktion tycker endast 38% av marknadsförarna att de har en tydlig strategi för att integrera innehåll och e-handel. Med detta i åtanke kommer vi att gå igenom följande punkter:

  • Viktiga drivkrafter för att investera innehållsmarknadsföring
  • Case från Mr Porter, M&S, Norröna och Key Music Group
  • Hur ledande varumärken och erfarna marknadsförare använder innehåll för att driva e-handel och skapa SEO fördelar
  • KPI:er som används för att mäta framgång inom innehållsmarknadsföring och e-handel 
  • De utmaningar marknadsförare stöter på i samband med att integrera innehåll och e-handel
  • Tekniker och verktyg som du kan använda för att hjälpa dig i din innehållsmarknadsföring



Fyll i dina kontaktuppgifter för att få lyssna på inspelningen och ta del av presentationen