Ny studie om konsument-beteende online visar varför upplevelser är betydelsefulla

Förlorar ditt företag pengar eftersom man ignorerar vad onlinebeteende för konsumenter verkligen betyder? Många företag är för fokuserade på att räkna konverteringar istället för att förstå varför webbsurfare blev köpare, och vad hände med majoriteten som inte blev det.

Företag har många möjligheter att engagera sig med konsumenter när de är ute och samlar in information om produkter och tjänster. Genom att skapa en upplevelsedriven köpupplevelse kan företag vinna förtroende, skapa en gemenskap och imponera på besökare genom att verkligen svara på deras online-beteende.

En ny global studie från Episerver fann att kunder online:

  • Letar efter en anledning att köpa. De är online för att söka efter (35 procent) och jämföra (29 procent) produkter eller tjänster.

  • Vill att varumärken ska minnas dem. 87 procent är okej med företag som vet mer om dem.

  • Efterfrågar egentligen inte allt så mycket i sin e-handelsupplevelse. 44 procent överger inköp eftersom något så grundläggande som att en produktsöksfunktion saknas eller fungerar dåligt.

Läs mer om hur du kan minska klyftan mellan besök och försäljning genom att agera på de beteenden som rapporten redovisar. Ladda ner 2018 Reimagining Commerce-rapport idag (rapporten är på engelska).

Ladda ner kostnadsfri rapport

Jag kan när som helst återkalla mitt samtycke.