B2B Change: 5 Juni

Att anpassa organisation, processer och teknologi för modern marknadsföring

Trots nyrekrytering, omorganisationer och investeringar i marknadsteknologi brottas många företag med omställningen för att möta nya köpbeteenden inom B2B. B2B Change är eventet där du får lyssna till 4 kvinnliga förändringsledares berättelser om deras företags respektive transformationsresa i en traditionell, och till stora delar mansdominerad, tillvaro. Malin Dahlin, Marketing Manager, på Episerver kommer att moderera föreläsningen.

Agenda

8:00 - 8:45 Registrering & Frukost

8:45 - 9:00 Välkommen
Malin Dahlin, Global Customer Marketing Manager, Episerver, dagens moderator

9:00 - 9:45 Då går jag väl och digitaliserar lite!?

Vi ska bli digitala! Att gå från en analog värld till att anpassa sig efter nya kundbeteenden är som oftast inte spikrak och kan sätta hela företagets DNA i gungning. Marianne pratar öppenhjärtigt och med humor om utmaningarna man inom Solar stött på i att bygga digitalt mod. Ta del av hennes personliga erfarenheter från den krokiga vägen mot rätt organisationsdesign och hur man arbetat för att införliva en digital lösning i världsklass.

Marianne Hag, Head of Digital Business & Marketing, Solar

9:45 - 10:20 
Hur driver man innovation i ett företag med 140 år på nacken?

Det brukar sägas att det inte är de stora företagen som vinner över de små. Det är snarare de snabba och agila som vinner över de långsamma. Att snabbt plocka upp nya tekniktrender och kundbeteenden och omsätta till värdeskapande produkter och tjänster är viktigare idag än någonsin. Men för att kunna göra det över tid krävs en process för innovation. Hör hur Ahlsell jobbar med innovation och deras resa för att skapa ett innovationslabb.

Johanna Staaf, Director Ahlsell Innovation Lab, Ahlsell

10:20 - 10:40 Fikapaus

10:40 - 11:20 Strategiska vägval för att maximera potentialen av din marknadsteknologi

Digital transformation likställs som oftast med implementering av ny teknologi. Men vilka är de strategiska och taktiska ställningstaganden du bör göra innan du investerar i ny teknologi, oavsett storlek på bolag? Hur mäter du din digitala mognad och vilken strategisk planläggning ligger bakom valet av nya teknologier? Dagens avslutande föreläsning kommer ta dig igenom Ericssons resa mot en ny marknadsorganisation vars roll är att hjälpa bolaget förstå vilka deras kunder är, hur de interagerar med Ericsson och hur du skapar engagerande upplevelser tvärs över kanaler.

Talia Burlamaqui, Global Marketing Solutions Lead, Ericsson

Courtney Burkhart, Senior Business Applications Lead, Advanced Industries, Ericsson

11:20 - 11:40 Q&A

Du kan välja att delta på plats eller online via livestreaming länk. Vi spelar också in seminariet så du kan titta på det i efterhand.

Talare

Marianne Hag

Head of Digital Business & Marketing

Solar

Med gedigen erfarenhet inom området agerar Marianne förändringsagent och navigatör i digitaliseringen av Solars kundinteraktion, kundupplevelse och affär. Hon pratar öppenhjärtigt och med humor om utmaningarna man inom Solar stött på i att bygga digitalt mod och sina personliga erfarenheter av förändringsarbetet. Det är väl bara att digitalisera lite, eller hur? Solar finns i fyra länder och erbjuder handplockade produkter och tjänster till företag inom EL-, VVS och Industri.

Johanna Staaf

Director, Ahlsell Innovation Lab

Ahlsell

Johanna Staaf driver Ahlsell Innovation Lab på Ahlsell Group som Nordens ledande distributör av tekniska produkter till byggindustrin. Johanna har tidigare arbetat inom olika roller i Telenor Group med ansvar för innovation och digitala partnerskap i Norden och Sydostasien. Hennes erfarenhet av att driva digital tjänsteutveckling i linje med företagets strategiska satsning på digital transformation använder hon idag i sitt uppdrag att bygga upp Ahlsell Innovation Labs kundcentriska innovationsprocess.

Talia Burlamaqui

Global Marketing Solution Lead

Ericsson

Talia Burlamaqui har under de senaste två åren drivit Ericssons digitala transformationsprocess som nu innefattar 150 marknadsförare världen över. Med över 10 års erfarenhet av att driva igenom marknadsföringsteknologiprojekt från bland annat Vodafone och Telefonica har Talia samlat på sig kunskap som lett till en utmärkelse som en av Ericssons 100 bäst presterande medarbetare världen över.

Courtney Burkhart

Senior Business Applications Lead, Advanced Industries

Ericsson

Courtney was responsible for the technical stream implementation during Ericsson’s digital transformation. Working closely with Sales and Marketing, she was responsible for the roll out of the new technology ecosystem that enabled Ericsson’s new processes for those two areas. Courtney has extensive experience in implementing large digital platforms and is passionate about digital transformation and challenging the status quo. She has moved to Sweden two years ago from the United States and loves joining a fika!

Malin Dahlin

Global Customer Marketing Manager

Episerver

Malin Dahlin arbetar som Global Customer Marketing Manager på Episerver där fokus ligger på Episervers befintliga kundbas. Malin har tidigare arbetat inom olika roller på Episerver bl.a. som regional marknadschef för Asia-Pacific och Continental Europe. Under de senaste 5 åren har Malin drivit stora marknadskampanjer och genomfört events och är nu huvudansvarig för Episervers årliga kund- och partnerevent, Ascend, som äger rum globalt.