Frågor och svar

Vanliga frågor om Episerver

Översikt över företag och lösningar

Hur fungerar Episerver?

Episerver erbjuder en molnlösning för webbinnehållshantering, digital handel och marknadsföringsautomation. Varje dag använder 300 000 marknadsförare, webbredaktörer och merchandisers Episervers lösningar för att skapa, leverera och optimera webb- och e-handelsplatser. Till skillnad från andra plattformar gör Episerver det möjligt för användare att hantera allt innehåll, all e-handel och all marknadsföring på en skärm.

Tillbaka till toppen

 

Vad skiljer Episerver från andra plattformar?

Episervers plattform är annorlunda eftersom den gör att du inte behöver vara beroende av IT för att skapa nya kampanjer eller upplevelser. Istället kan du som marknadsförare och redaktör enkelt skapa och hantera allt innehåll och kampanjer på en skärm. I en e-handelslösning kan du smidigt kombinera innehåll och produkter till nya upplevelser. Vi hjälper dig att snabbt förverkliga dina briljanta idéer.

Här är några andra saker som gör Episerver annorlunda:

  • Datadrivna resultat. Episervers plattform gör att du kan sluta gissa och istället börja se resultat baserat på data. Den har inbyggda funktioner för A/B-testning, leadsgenerering och projektsamarbete.
  • AI som blir smartare. Våra marknadsledande algoritmer för maskininlärning hjälper dig att enkelt anpassa varje upplevelse. Episervers AI kommer också att hjälpa din webbplats att successivt bli smartare.
  • Säker och skalbar. Episerver Digital Experience Cloud™ körs på Microsoft Azure och ser till att din webbplats automatiskt skalas upp eller ned efter behov. Du betalar bara för det som du använder.

Tillbaka till toppen

 

Episervers produkter och lösningar

Vad är Episerver CMS?

Episerver CMS är ett marknadsledande webbinnehållshanteringssystem och en programsvit för digital marknadsföring. Systemet gör det möjligt för redigerare att dra och släppa innehåll för att snabbt skapa nya digitala upplevelser som automatiskt är responsiva. Episerver CMS är ledande i såväl Forresters som Gartners analysrapporter.

Redigerare kan enkelt hantera innehåll och kampanjer i alla kanaler i en och samma skärm, med projektledningsfunktioner som hjälper dem att samarbeta med andra. När en ny kampanj väl körs i skarpt läge optimeras dina resultat automatiskt med inbyggd a/B-testning. Episerver CMS gör det också enkelt att koppla dina upplevelser till ledande CRM- och marknadsföringsprogram.

Vi anser att företag måste förbereda sig för en inte alltför avlägsen framtid där alla upplevelser kommer att vara personligt anpassade. Vår Individualized Content-lösning hjälper dig att göra just detta. Den kombinerar Episerver CMS med AI-funktioner för att leverera verkligt anpassade innehållsupplevelser. Detta hjälper dig att sänka avvisningsfrekvensen och öka antalet konverteringar.

Tillbaka till toppen

 

Vad är Episerver Commerce?

Episerver Commerce är en komplett programsvit för e-handel. Till skillnad från andra e-handelsplattformar ger Episerver Commerce dig möjlighet att sömlöst kombinera innehåll och produktdata med minsta möjliga ansträngning. Det innebär att du snabbt kan skapa relevanta och användbara upplevelser för dina kunder.

De flesta e-handelsplattformar fokuserar främst på funktioner för kataloger och betalning. Vår lösning har allt du behöver för att hantera kataloger, beställningar, kunddata och betalningar i olika regioner, men vi hjälper dig också att enkelt hantera hela kundresan.

Endast 2 % av besökarna på en handelsplats gör ett köp vid första besöket. Vår lösning Experience-Driven Commerce hjälper dig att enkelt engagera de andra 98 procenten. Den kombinerar Episerver Commerce med artificiell intelligens för att leverera personliga upplevelser, individualiserade sökrankningar och produktrekommendationer. Det leder till ökade konverteringar och högre genomsnittliga ordervärden.

Tillbaka till toppen

 

Vad är Episerver Campaign?

Episerver Campaign är en serie intelligenta produkter för marknadsföringsautomation. Den hjälper företag att snabbt skapa, automatisera och anpassa kampanjer i alla kanaler. Detta inkluderar webb, mobil, e-post, text, sociala medier och Internet of Things.

Lösningen använder artificiell intelligens och kunddata för att skicka och anpassa innehåll baserat på beteende i realtid. Episerver Campaign spårar och analyserar automatiskt varje kundbesök, klick, e-post och inköp för att ge värdefulla insikter om kunder och segment.

Vår lösning Intelligent Campaigns inkluderar Episerver Campaign, Episerver Reach och Episerver Insight. Genom att nå ut till kunderna i exakt rätt tid, med exakt rätt innehåll, kan du snabbt öka antalet leads, konverteringar och intäkter.

Tillbaka till toppen

 

Vad är Episerver Digital Experience Cloud?

Episerver Digital Experience Cloud ™ är en plattform för enhetligt digitalt innehåll, handel och marknadsföring i Microsoft Azure-molnet. Plattformen använder artificiell intelligens, kampanjhantering och beteendeanalys för att leverera one-to-one-anpassning i alla kanaler.

Lösningen hjälper företag att snabbt öka engagemanget, intäkterna och produktiviteten och samtidigt få den kortaste tiden till värde. Episerver Digital Experience Cloud erbjuds som en lokal lösning eller molntjänst.

Vår kompletta molnlösning för innehåll och marknadsföring är Individualized Content. Vår kompletta molnbaserade handelslösning heter Experience-Driven Commerce.

Tillbaka till toppen

 

Inköpsfrågor

Hur köper jag Episerver?

För att köpa Episerver följer du en trestegsprocess. Först bokar du in ett 30-minuters telefonmöte. Därefter visar vi dig en demo som har anpassats efter dina krav. Som tredje steg hjälper vi dig att hitta en Episerver-certifierad implementationspartner så att du kan komma igång!

Tillbaka till toppen

 

Vad kostar Episerver?

För Episerver CMS baseras priset på antalet sidvisningar per år på din webbplats och för Episever Commerce är även antalet lagerhållningsenheter (SKUs) grund för prissättning. För Episerver Campaign beräknas priset på antalet skickade e-postmeddelanden. Du kan få en snabb prisuppskattning genom att ge oss några enkla uppgifter. Få en prisuppskattning.

Tillbaka till toppen

 

Finns det en gratis testversion av Episerver?

Ja, du kan få en 30-dagars kostnadsfri utvärdering av Episerver Commerce via Microsoft Azure Marketplace. Episerver CMS kommer snart att finnas tillgängligt i en testversion.

För att se en demo av Episerver CMS eller Commerce bokar du först in ett 30-minuters telefonmöte. Därefter visar vi dig en demo som har anpassats efter dina krav.

Tillbaka till toppen

 

Vilket storlek på företag passar med Episerver?

Episervers plattform är en perfekt lösning för medelstora till stora företag och företag på enterprise-nivå som snabbt vill förbättra sina digitala upplevelser. Episerver gör det enkelt att införa nästa generations funktioner, inklusive anpassat innehåll, intelligenta kampanjer och produktrekommendationer i realtid.

Tillbaka till toppen

 

Hur kan jag få en demonstration av Episerver?

För att se en demo av Episerver CMS eller Commerce bokar du först in ett 30-minuters telefonmöte. Därefter visar vi dig en demo som har anpassats efter dina krav.

Tillbaka till toppen

 

Tekniska frågor

Hur utvecklar man med Episerver?

Episerver-webbplatser byggs i ASP.NET MVC, ett ramverk för webbapplikationer som utvecklats av Microsoft, eller med hjälp av vårt Headless Rest API. Episerver Digital Experience Cloud kombinerar prestanda, robusthet och enkel distribution av SaaS med stöd för utbyggbarhet och verktygskedjan för PaaS.

Som arkitekt eller utvecklare kan du använda vår omfattande uppsättning API:er för att få stor genomslagskraft med minst möjliga kod. Läs mer i vår Guide för tekniska utvärderare. Du kan också besöka vår utvecklarcommunity och dokumentationswebbplats, Episerver World.

Tillbaka till toppen

 

Vad kan Episerver integreras med?

Episerver integreras enkelt med externa system för marknadsföringsautomation, sökning, PIM, betalningar med mera. Du kan göra det enkelt att snabbt utöka din lösning med färdiga kontakter och tillägg. I vår Add-on Store kan du få tillgång till nya innovativa funktioner och verktyg med ett minimum av konfiguration.

Episerver integreras i externa system med hjälp av vårt service-API för kommunikation mellan Episerver och andra system. Detta är ett REST-baserat API som är lätt att arbeta med och som hjälper dig att ansluta dina system snabbare.

Episerver bygger också strategiska allianser med företag som delar vår vision om innovation. Lär dig mer om vårt samarbete med Microsoft och andra teknikpartner. Episerver Commerce integreras sömlöst med Microsoft Dynamics, så att du kan korta tiden till marknaden för alla kundkontaktytor.

Tillbaka till toppen

 

Kan Episerver användas som en headless CMS?

Ja, Episervers Headless API utökar Episervers plattform så att du enkelt kan leverera innehåll och digitala upplevelser överallt. Headless API erbjuder en hybridarkitektur som stöder coupled, decoupled och renodlade headless-scenarier som går utöver kanaler. API:et sätter fokus på hastighet, prestanda, sökning och flexibilitet och gör det möjligt för användare att dra innehåll direkt från plattformen och projektet till valfritt antal applikationer.

Vårt Headless API ger digitala team möjlighet att leverera rikt innehåll till sakernas internet, inbyggda mobilappar, digitala butiksskärmar, äldre plattformar och samtalsenheter, samtidigt som de kan utnyttja de kraftfulla verktygen för innehållshantering som finns inbyggda i Episerver Digital Experience Cloud.

Tillbaka till toppen