Trender inom onlineshopping och e-handel 2020

För fjärde året i rad har Episerver undersökt över 4 000 konsumenters köpbeteende online och vad de förväntar sig av e-handlares webbplatser. Ladda ner rapporten för att förstå de digitala konsumentbeteendena och hur e-handlare kan skapa kundcentrerade digitala upplevelser. Ta också del av hur andra branscher såsom teknologi, hälso- och sjukvård och finansiella sektorn använder samma tillvägagångssätt. 

Ladda ner rapporten

Konsumenter vill ha personalisering, men inte på bekostnad av sin integritet

Efter ett år fyllt med bedrägerier, överträdelser och dataintrång växer oron bland konsumenterna kring deras integritet och säkerhet. När konsumenterna blir allt mer på sin vakt mot e-handlare som inte följer reglerna, blir det väldigt viktigt för företag inom detaljhandeln att hitta rätt balans mellan att respektera integriteten och leverera personliga upplevelser. 

_________

62 % av de svarande tycker att företag bör prioritera personalisering lika mycket under 2020 som de gjorde under 2019. Samtidigt anser 25 % av konsumenterna att företagen behöver prioritera att respektera deras anonymitet online.

_________

För millenials är mobilen köpcentrumet

I dagens alltmer digitala och mobila värld föredrar konsumenter allt oftare att använda sin mobil istället för sin dator eller surfplatta när de vill handla online. Millenials föredrar mobilen mer än någon annan åldersgrupp när de köper på nätet.  

_________

Nästan 60 % av millenials utgår från sin mobil när de ska shoppa online. 

_________

Onlineshopping-trender transformerar nya och gamla branscher

Från att kunna hämta ut recept online och att göra betalningsöverföringar sträcker sig idag konsumenternas förväntningar på sömlösa digitala köpupplevelser bortom detaljhandeln till andra branscher såsom hälso- och sjukvård, finansiella tjänster och teknologisektorn. Och när konsumenter i alla åldrar allt mer förlitar sig på sina mobila enheter, finns det många möjligheter för dessa branscher att skapa djupare engagemang hos sina kunder. 

Ladda ner rapporten!

Reimagining Commerce: Toolkit for Creating Customer-Centric Digital Experiences

Läs om shoppingbeteendet för över 4 000 e-handelskonsumenter. Rapporten tar en djupgående titt på trender, taktik och teknik som företag måste ha koll på 2020. 

Vi vill gärna hålla kontakten!

Vill du få e-postinbjudningar till Episervers evenemang och webinar samt bransch- och produktnyheter?

Du kan avregistrera dig när som helst via länken för avprenumerering som finns i alla våra e-postmeddelanden eller genom att följa anvisningarna i vår integritetspolicy.