Agenda Icon: lightbulb Start Date: 2015-10-21 11:20:00

11:20:Datadriven marknadsföring - varför det är viktigt och hur gör man?

Om datadriven marknadsföring i det stora och det lilla. Lär dig hur du kan använda data för att ta reda på vad som är dina besökares största problem och hur du kan jobba metodiskt för att undanröja hinder på din webb, så att dina besökare kan slutföra det de kom till dig för att göra.

Vi avmystifierar vad en grym upplevelse i digitala kanaler egentligen innebär och varför många vanligt förekommande råd om hur man ska behandla sina besökare och kunder är nonsens.

Exempel från Facebook & Google kombineras med exempel på hur man som marknadsförare själv kan arbeta datadrivet med presentation & innehåll på webben, i nyhetsbrev och med kampanjer.

Talare: Joakim Holmquist, Director Digital Marketing, Episerver

Om datadriven marknadsföring i det stora och det lilla. Lär dig hur du kan använda data för att ta reda på vad som är dina besökares största problem och hur du kan jobba metodiskt för att undanröja hinder på din webb, så att dina besökare kan slutföra det de kom till dig för att göra.

Vi avmystifierar vad en grym upplevelse i digitala kanaler egentligen innebär och varför många vanligt förekommande råd om hur man ska behandla sina besökare och kunder är nonsens.

Exempel från Facebook & Google kombineras med exempel på hur man som marknadsförare själv kan arbeta datadrivet med presentation & innehåll på webben, i nyhetsbrev och med kampanjer.

Talare: Joakim Holmquist, Director Digital Marketing, Episerver