Bästa webb B2B

Swedavia, Billerud, Poolia och TV4 är finalister i "Bästa webb B2B".

Röstningen är avslutat. Vinnaren kommer att presenteras på Episerver Award festen den 8 november på Berns Salonger i Stockholm.

Swedavia, partner Cybercom, Knowit, Logica

Swedavia.se hjälper flygbolag, hyresgäster, konferensbokare, journalister och jobbsökande att hitta rätt information. Webbplatsen körs tillsammans med elva flygplattswebbar på en gemensam plattform. Den fungerar föredömligt i mobilen och tar Swedia ett steg närmare sin vision om att skapa attraktiva flygplatser och tillgänglighet. 

 

 

Billerud, Hallvarsson & Halvarson

Billeruds webb är den primära kanalen för informationsgivning och service till Billeruds intressenter. Webbplatsen lyckas med sitt syfte att förse målgrupperna med relevant information, visa företaget bakom produkterna samt att stärka Billeruds varumärke. En snygg responsiv mobilssajt förstärker den träffsäkra bilden.

 

 

Poolia, partner Circuit

Poolia tacklar konkurrensen inom bemannings- och rekryteringsbranschen genom en smartare och mer tillgänglig webbplats. Integrationen mot Linkedin där kandidater kan registrera en profil med bara ett klick är utmärkt. Sök- och filtreringsfunktionerna fungerar väl och det är superenkelt att söka de jobb man är intresserad av.

 

 

 

 TV4, partner Connecta

TV4 Spotlight är TV4-gruppens nya webb för  information och försäljning av TV-reklam. Här kan små och medelstora föregag lära sig mer om hur tv-reklam fungerar, vad det kostar och varför man ska annonsera i TV.  Webbplatsens interaktiva verktyg tar på ett förtjänstfullt sätt ned trösklarna kring inköp av TV-reklam och attrahererar nya kunder till att annonsera i TV-4 nätverket.