Agenda Icon: Start Date: 2017-04-26

10:30: Moderna Försäkringar - Så skapar du en leadsgenererande webb med kunden i fokus

Att få besökare till sin webbplats och engagera dem med relevant innehåll för att sedan få dem att konvertera är nyckeln till att vinna nya kunder. 

Moderna Försäkringar har framgångsrikt designat en webb med kundresan i fokus. Besökare kan enkelt hitta rätt produkt, rätt pris och registrera sig för en försäkring. Med hjälp av kontinuerlig optimering kan de använda sin webb som en kanal för leadsgenerering.   

Patrik Lundholm kommer att berätta om hur man gått från att lansera nya produkter på ett par dagar istället för att det tar flera månader, hur man ökat försäljningen med hela 50% genom denna kanal samt hur man med hjälp av sin webb snabbare kan anpassa sig till förändringar på marknaden. 

Talare: Patrik Lundholm, Ansvarig webb inom affärsområdet Strategi & Transformation, Moderna Försäkringar. 

Att få besökare till sin webbplats och engagera dem med relevant innehåll för att sedan få dem att konvertera är nyckeln till att vinna nya kunder. 

Moderna Försäkringar har framgångsrikt designat en webb med kundresan i fokus. Besökare kan enkelt hitta rätt produkt, rätt pris och registrera sig för en försäkring. Med hjälp av kontinuerlig optimering kan de använda sin webb som en kanal för leadsgenerering.   

Patrik Lundholm kommer att berätta om hur man gått från att lansera nya produkter på ett par dagar istället för att det tar flera månader, hur man ökat försäljningen med hela 50% genom denna kanal samt hur man med hjälp av sin webb snabbare kan anpassa sig till förändringar på marknaden. 

Talare: Patrik Lundholm, Ansvarig webb inom affärsområdet Strategi & Transformation, Moderna Försäkringar.