Agenda - Kunddag Stockholm 26 april

09:00: Välkommen!

Moderator: Jenny Westerberg, Nordic Marketing Manager, Episerver. 

09:05: Senaste nytt från Episerver

Det har hänt massor med spännande saker hos Episerver, under 2016 förvärvade vi två bolag en specialist inom e-postmarknadsföring/marketing automation och den andra inom personalisering. Jessica berättar mer om varför vi har gjort de här förvärven, hur vi ser på framtiden och vårt mål att ständigt vidareutvecklas för att vara den bästa digitala partnern för våra kunder.

Talare: Jessica Fardin, Global Marketing Director & Annika Renestam, VP Global Education Services, Episerver. 

09:20: Episerver produktuppdatering - fyra nya produkter under 2017!

Vi kommer att lansera en hel rad nya produkter under 2017 med fokus på att göra ditt jobb mer effektivt, sy ihop alla digitala kanaler samt skräddarsy era digitala upplevelser. Adam och Conny berättar under den här sessionen mer om:
- Episerver Campaign, kommande marketing automation och e-postmarknadsföringsprodukt
- Episerver Insight, kommande analysverktyg och profilkort
- Episerver Advance, kommande automatiserad personalisering för innehåll
- Episerver Social, användargenererat innehåll - bilder, betyg och recensioner

Talare: Adam Blomberg, Director Product Marketing/Conny Marklund, Sr Solution Architect, Episerver. 

10:00: Fika

Fika

10:30: Moderna Försäkringar - Så skapar du en leadsgenererande webb med kunden i fokus

Att få besökare till sin webbplats och engagera dem med relevant innehåll för att sedan få dem att konvertera är nyckeln till att vinna nya kunder. 

Moderna Försäkringar har framgångsrikt designat en webb med kundresan i fokus. Besökare kan enkelt hitta rätt produkt, rätt pris och registrera sig för en försäkring. Med hjälp av kontinuerlig optimering kan de använda sin webb som en kanal för leadsgenerering.   

Patrik Lundholm kommer att berätta om hur man gått från att lansera nya produkter på ett par dagar istället för att det tar flera månader, hur man ökat försäljningen med hela 50% genom denna kanal samt hur man med hjälp av sin webb snabbare kan anpassa sig till förändringar på marknaden. 

Talare: Patrik Lundholm, Ansvarig webb inom affärsområdet Strategi & Transformation, Moderna Försäkringar. 

10:30: Personalisering för e-handel - Episerver

Så stora intäkter förlorar du på att inte personalisera för dina besökare!

Talare: Adam Blomberg, Director Product Marketing, Episerver. 

11:10: SF bio - På väg mot framtidens bioupplevelse – Ett nedslag mitt i en digital transformation

Hur går en digital transformation av ett stort bolag verksamt på ett flertal marknader till? Vad behöver man göra, och vad ska man verkligen undvika? Benjamin Glaser från Rebel & Bird och Maria Ardstål från Nordic Cinema Group, berättar öppet och ärligt om lärdomar från ett pågående arbete med målet att skapa Europas bästa bioupplevelse.

Ta del av de första resultaten av arbetet och få en inblick i hur man med nya arbetsätt, utgångspunkt i data och med fokus på kunden tagit fram en ny bio-webb med 400% ökad konvertering.

Talare: Maria Ardstål, Group Digital Officer på Nordic Cinema Group & Benjamin Glaser, Grundare och VD på Rebel & Bird.

11:10: Svenskt Tenn - Ett historiskt varumärke blir samtida och internationellt tillgängligt

Uppdraget – att inspirera, tillgängliggöra och väcka köplust – behövde ske inom tydliga varumärkesramar, där balansen mellan ett kulturarv och försäljning stod i fokus. Svenskt Tenn har skapat en ny webbplats, där företagets drygt 90-åriga historia på ett innovativt sätt samspelar med såväl formgivningen som onlinebutiken. Resultatet har blivit en spännande upplevelse för besökare från hela världen. 

Talare: Thommy Bindefeld, Marketing and Creative Director, Svenskt Tenn. 

11:50: Lunch

Lunch

12:50: Episerver ger sina bästa tips

Episerver ger sina bästa tips

13:30: Riksdagen - ett intranät i världsklass

Talare: Jessica Stringer Bodin, Kommunikationsavdelningen, Riksdagsförvaltningen. 

13:30: Så har Apoteket lyckats skapa ett omnikanal-koncept för framtiden

Apotekets e-handel går som tåget och ökade 30% under 2016 och samtidigt ökade även försäljningen i deras fysiska butiker. Henrik kommer att berätta hur Apoteket lyckas knyta ihop den digitala och fysiska shoppingupplevelsen, hur de arbetar med kampanjer och försäljning online kontra i butik samt vad de ser för trender i beteende hos sina besökare.

Talare: Henrik Tingwall, Chef Digitalt och Kundlojalitet, Apoteket. 

14:10: Fika

Fika

14:40: Kampanjhantering - så lyckas du med din e-postmarknadsföring

Talare: TBA. 

15:20: Hyper Island: Trend workshop

Talare: Jenny Theolin, Hyper Island.

16:10: Avslutning och sammanfattning av dagen

Moderator sammanfattar dagen. 

16:15: Mingel

Stanna kvar och mingla med god mat och dryck.