Nominera ditt bidrag!

Episerver Web Awards 2019

Tycker du att du förtjänar att bli korad som vinnare?

I år kommer Episerver Web Awards att äga rum på våra Globala Ascend events och vi ser fram emot samtliga ceremonier där vinnare ska koras. Vi tar emot nomineringar från våra kunder, och deras partners, som har hittat innovativa och kreativa sätt att använda Episerver för att skapa fantastiska digitala upplevelser. Vi har valt ut kategorier som spänner över hela vår kundbas så och nedan finner du detaljerad information om hur du skickar in en nominering

Välj vilken kategori du skulle vilja nominera ett bidrag i och specificera vilket Ascend event du kommer att delta i. Vi tar emot nomineringar till slutet av september och vinnarna kommer att koras i en storslagen prisceremoni på våra Ascend events. Om du skickar in ett bidrag så glöm heller inte att anmäla dig Ascend!

Kategorier

  • Bästa leadsgenerering och kundvård

    Detta pris ges till den sajt som effektivt genererar leads och guidar besökare genom kundresan med relevant innehåll. Publikt innehåll mixas med innehåll som kräver registrering och du tillhandahåller på så sätt dina besökare med väsentlig information samtidigt som du samlar kontaktuppgifter. Många B2B sajter skulle passa in i denna kategori.

  • Mest hjälpsamma och engagerande intranät

    Detta pris ges till det intranät som bäst supporterar anställda eller interna organsationer i deras dagliga arbete. Intranätet ska göra det enkelt för användare att hitta information och kunna slutgöra uppgifter på deras mobil, platta eller laptop. Sociala element är också viktigt såsom kommentarsfunktionalitet, direktmeddelanden, wikis samt grupper.

  • Mest innovativa digitala lösning

    Detta pris ges till den mest innovativa digitala lösningen som antingen löser ett problem eller möter marknadens efterfrågan på ett nytt och spänannde sätt. Lösningen sätter en ny standard för innehåll, e-handel eller marknadsföring. Den förbättrar kund-eller användarresan samtidigt som den supporterar organisationens strategier och mål.

  • Bästa köpupplevelse

    Detta pris ges till den e-handelssajt som bäst kombinerar en enkel köpprocess med relevant och engagerande innehåll. Detta kan inkludera en smidig checkout-process, smart sök, sociala funktioner såsom betyg och recensioner, personaliserat innehåll eller en chatfunktion för snabb service. Detta pris kan ges till B2C eller B2B sajter.

  • Bästa användargränssnitt och navigering

    Detta pris ges till den sajt som bäst hjälper besökare att slutföra sina uppgifter på ett snabbt och effektivt sätt. Sajten ska vara enkel att navigera så att besökare kan hitta den informationen de letar efter. En hög nivå på kundservice är viktigt såsom chatfunktionalitet eller självbetjäningsfunktioner.

  • Publikens pris - Kommer inom kort!

    När vi har korat våra finalister har du möjlighet att lägga din röst på den sajt som du tycker omfattar alla aspekter av våra olika nomineringskategorier. Detta är den sajt som du tycker bäst reflekterar "en verkligt enastående digital upplevelse".

Hur funkar det?

Både partners och kunder kan nominera en sajt som är byggd på Episerver's plattform och som har lanserats under de senaste 18 månaderna. Du som partner behöver tillstånd från slutkund att skicka in deras sajt som bidrag i tävlingen. 

Du nominerar ett bidrag genom att välja den kategori som passar din sajt bäst och fyller i formuläret på kategorisidan.  Försök att beskriva ditt bidrag så noga som möjligt. 

Sista dag att skicka in nomineringar

Sista dag att skicka in din nominering för Web Awards är följande datum: 

Torsdag den 22:a augusti för Ascend Köpenhamn.

Tisdag den 24:e september för Ascend Berlin och Ascend Benelux.

Måndag den 30:e september för Ascend Miami, Ascend Stockholm, Ascend London

Måndag den 21:a oktober för Ascend Helsingfors

Lycka till!

Ascend Stockholm - Juryn

  • Patrik Müller, E-commerce Expert på DIBS

    E-handelsexperten Patrik Müller har över 15 års erfarenhet av att hjälpa e-handlare med betalningslösningar på den nordiska och europeiska marknaden. Han är en uppskattad föreläsare på konferenser, seminarier och i poddar.

  • Pierre Du Rietz

    Pierre Du Rietz har en lång och gedigen erfarenhet av användbarhetsanalys, undersökningar, användbarhetstestning, digital analys, strategi arbete, moderator, föreläsare mm. Pierre är en av grundarna av Web Service Award som grundades år 1999. I sitt arbete som chefsanalytiker på Web Service Award så har Pierre undersökt och utvärderat 1000-tals webbplatser och har troligen störst erfarenhet i Sverige av undersökningar av webbplatser, intranät och mobilsajter.

  • Erik Modig, Professor & Forskar vid Handelshögskolan i Stockholm

    Erik Modig är doktor på effektiv marknadskommunikation och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. Han är expert på konsumentpsykologi, reklamstrategi och kommunikation. Erik är författare till boken "Bang for the buck" som blev utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2017.