Supporttjänster

Även digitala ledare behöver ibland en hjälpande hand.

På Episerver nöjer vi oss inte med att skapa den bästa, digitala plattformen - vi vill hjälpa dig att skapa digitala upplevelser för dina kunder.

Episervers mål är att förse våra kunder och partners med support som hjäler och förbättrar din Episerverlösning - oavsett om den är molnbaserad eller on-premise. 

Välkommen till Episervers community!

Episerver World™ – är vårt onlinecommunity som har fler än 30 000 medlemmar och fokuserar på support för våra utvecklare.

Episerver World tillhandahåller ett omfattande självhjälpsbibliotek av information som inkluderar teknisk dokumentation, FAQ:s samt best-practise exempel. Våra medlemmar delar och diskuterar hur man på bästa sätt utvecklar och skriver kod för våra lösningar.

Du har också möjlighet att komma i kontakt med våra EMVP:s - Episervers Most Valued Professionals - utvecklare som har lång erfarenhet och som är experter på Episerverlösningar. 

Utforska Episerver World

Utvecklarsupport

Episerverutvecklare är riktiga experter, men även en expert kan ibland behöva hjälp med att reda ut ett knepigt problem. Vi erbjuder ett abonnemang för vår utvecklarsupport för både våra kunder och partners. Vår utvecklarsupport ges genom våra sex regionala supportcenter som är bemannade med duktiga ingenjörer som är tillgängliga online eller via telefon. Våra supportabonnemang erbjuds årsvis och det finns en standard- samt premiumvariant:

  • Standardsupport ges måndag – fredag från 8:30-17:30 (regional tid exkl. helgdagar)
  • Premiumsupport inkluderar standardsupport plus 24x7x365 support för Prio 1 problem.

När du behöver hjälp finns vår support tillgänglig för dig. Vår supportavdelning genomför research, felsökning, tillhandahållande av lösningar och/eller ändringar och fungerar som en knytpunkt för all kommunikation när problem uppstår.

Support för molntjänster

Episerver ger 24x7x365 monitorering och verksamhetsstöd för våra kunder som har molntjänster genom vår utökade driftstjänst, Managed Services.

Vid en incident kommer vårt driftsteam att gå in i kundens miljö för att lösa problemet och komma med en lösning utan att behöva involvera kunden.

Kunder som har våra molntjänster får dessutom inkluderad utvecklarsupport som en del av sitt abonnemang. 

Kom i kontakt med vår support

Vi hjälper dig gärna! Tveka inte på att höra av dig till oss i våra communityforum eller via våra supportkanaler. 

Utvecklarcommunity

Fråga
Ställ dina frågor i vårt utvecklarcommunity, Episerver World: http://world.Episerver.com/forum

Lär dig
Lär dig mer om Episerver Digital Experience Cloud™ genom våra kurser som riktar sig till marknadsförare, redaktörer, e-handelsansvariga och utvecklare. Läs mer och boka din kurs

Utvecklarsupport

Kontakt
Berättigade kunder och partners kan registrera ett supportärende via http://world.episerver.com/support. SiteSeeker kunder och partners kan registrera ett supportärende via support@euroling.se.

Support för molntjänster

Kontakt
Kunder med molntjänster kan registrera ett supportärende via operations@episerver.com, eller kontakta oss via telefon, 365x7x24, på något av följande nummer:

  • Worldwide: +46 8 555 827 50
  • USA: +1-(877)-383-0885 (Toll Free)
  • UK: +44 800 066 4784 (Toll Free)
  • Australien: +61 2 9248 7215