Episerver Find: Från sök till konvertering

Episerver Find är en molnbaserad lösning för Enterprise Search, som gör sökning och navigation snabbare och mer relevant på webbplatser och för e-handel. Episerver Find är extremt skalbar och ger dig tillgång till avancerad språkteknik och många sökfunktioner i en lättanvänd lösning, byggd unikt för Episerver.

Varför Episerver Find? 

Episerver Find adderar kraftfull sökteknik till webbplatser, intranät och e-handelsplatser. När mängden information och produkter växer blir traditionell menybaserad navigation otillräcklig, och sökning blir allt viktigare för att ta en besökare vidare. Undersökningar visar att besökare ofta överger en webbplats helt om de inte kan hitta rätt information snabbt.

 

Episerver Find erbjuder kraften och flexibiliteten där den behövs allra mest. Lösningen hjälper till med allt från att få nya kunder till att behålla dem du redan har, tack vare funktioner som automatiska landningssidor, sökning i en mängd olika filformat, och sökning i externa och tredjepartswebbplatser. Oavsett var informationen finns kommer Episerver Find att hjälpa dina besökare att hitta den.

Se hur Episerver Find fungerar

Det bästa sättet att förstå Episerver Find är att se hur lösningen fungerar. I denna video får du en snabb introduktion till den mest kraftfulla söklösningen som finns för Episerver.

 

Öka den organiska trafiken med automatiska landningssidor

Fram till nu har det varit en tidskrävande uppgift att tillhandahålla relevant, sökmotoroptimerat innehåll och landningssidor för ett stort antal sökfrågor. Episerver Find förvandlar sökfrågor till relevanta målsidor med avancerad taggning och facetter, vilket frigör ditt innehåll och produktinformation från stela webbplatsstrukturer. Dra nytta av "the long tail" och presentera en personlig upplevelse baserad på besökarnas sökbeteende. Du kan snabbt skapa stora volymer av landningssidor som kontinuerligt uppdateras för att återspegla de bästa innehållet eller de bästa produkterna för alla relevanta sökord. 

  1. Spendera mindre än två sekunder på att tagga ditt innehåll när det skapas och det kommer omedelbart att finnas tillgängligt för att visas automatiska landningssidor.
  2. Kombinera de kriterier som du vill ha för att bygga riktade landningssidor snabbt och enkelt.
  3. Förenkla SEO och överlista konkurrenterna genom att rikta dig mot relevanta nischade nyckelord för ett stort antal automatiskt genererade sidor.

Beställ nu

Kund i fokus: Skapar kampanjer 70% snabbare

Episerver Find har revolutionerat sättet Small Luxury Hotels of the World™ arbetar med landningssidor och kampanjer.

– Vad som verkligen tilltalade oss med Find är möjligheten för oss att skapa anpassade landningssidor väldigt snabbt. Som ett exempel ville vi skapa en sida om sjönära hotell i Italien. Tidigare skulle vi ha behövt skapa en sida och välja ut hotell manuellt. Med Find anger vi bara ett par taggar när vi lägger upp hotellen, och så skapar Find automatiskt landningssidan för oss. Bara denna funktion har sparat oss 70% av tiden när vi skapar en kampanj, säger Kurt Allen, Director of E-Commerce på Small Luxury Hotels of the World.

Förstärk kundupplevelsen med adaptiv navigering

Med hjälp av Episerver Find och besökssegment, visar du det mest intressanta innehållet alltid uppdaterad, alltid relevant. Tidigare var du beroende av interna webbstrukturer som satts upp för att hantera innehåll och produkter. Nu kan du skapa engagerande sidor som är anpassade till varje besökare. Episerver Find kommer även att förbättra kundupplevelsen genom att automatiskt rekommendera relaterat innehåll till besökare, vilket ökar engagemanget hos besökaren och ökar chansen till konvertering. 

  1. Använd fördefinierade besöksgrupper i Episerver för att presentera relevant innehåll baserat på taggning.
  2. Ge dina besökare tillgång till innehåll oavsett vilken väg de föredrar med hjälp av vår multi-dimensionella navigering.
  3. Öka engagemanget genom att servera innehåll till besökare baserat på deras surfande.

Beställ Episerver Find

Optimera sökutfallet med analys

Episerver Find överbryggar gapet mellan analys och handling, genom möjligheten för marknadsförare och online-ansvariga att addera synonymer och förslag direkt från statistikvyn. Du kan agera på något när du ser det och behöver inte byta verktyg.  

Vad finns i en sökruta?

Sökrutan kanske inte ser speciell ut, men bakom finns dolda krafter och möjligheter. Rapporter från analytikerfirman Gartner visar att konsumenterna förväntar sig mer från sök, eftersom de ofta använder tjänster som Google och Googlen Now, Apples Siri och Facebook Graph. Hela 92 % av internetanvändarna säger att de använder sökmotorer, fler än någon annan aktivitet online, inklusive e-post. Detta skapar höga förväntningar. Sök används nu som navigering. På Episerver ser vi att sökning, förutom en utvecklad teknik även kräver kunskap om hur besökarna beter sig och vad deras förväntningar är. Och till synes enkla funktioner som stavningsförslag påverkar relevans och konverteringar.

Börja med Episerver Find nu

Öka konverteringar med guidad sökning

Låt dina besökare hjälpa dig att öka din konverteringsgrad. Ju mer du lyssnar på deras avsikter desto bättre kan du tjäna deras behov, och sökrutan är rätt ställe att börja med. Använd automatisk komplettering, relaterade sökningar och beteende-ranking för att öka sökrelevans och påskynda besökarnas väg till konvertering. Episerver Find lär sig av tidigare beteende och optimerar förslag och sökresultat. Tack vare avancerade ranking-metoder får besökare resultat som är precis rätt. Och resultatet för dig? Ökade konverteringar!

  1. Lyssna på dina besökare och se till att sidor med hög klickfrekvens visas oftare.
  2. Guida dina besökare med smarta auto-kompletteringar. Episerver Find lär sig och anpassar sig efter dina besökares beteende så din sökruta blir smartare för varje dag.
  3. Gör det möjligt för redaktörer och online-ansvariga att optimera upplevelsen genom att lägga till synonymer eller liknande ord för utvalda sökfrågor.

Ta reda på mer

Ta konverteringstestet - hur bra är din söklösning?

Hur bra är din söklösning? Det ledande utbildnings- och uthyrningsföretaget Lernia granskade sin webbstatistik och fick veta att konverteringsgraden för besökare som använder sök på webbplatsen är dubbelt så hög än för icke-användare. Gå in ditt analysverktyg och se själv hur det ser ut för er!