Epi Smart personalisering

Rätt innehåll och rätt produkter till varje besökare med hjälp av automatisk personalisering.

En komplett lösning för personalisering av innehåll och produkter

Oavsett om du träffar dina besökare på webben, i mobilen eller fysiskt så saknar de tålamod att vänta i onödan. De förväntar sig att snabbt få innehåll och produkter serverade till sig på ett sätt som gör att de så snabbt som möjligt kan slutföra de som de kom för.

Med regelbaserad personalisering har redaktörer och marknadsförare försökt att skapa segment och regler för vilket innehåll som ska visas för vilka besökare. Detta är dock en tidksrävande process, som samtidigt skapar mycket komplexitet. Episervers smarta personalisering använder ett helt nytt tillvägagångssätt för att personalisera information.

Med hjälp av maskininlärning, statistik och beteendeanalys, kan Episerver presentera individanpassat innehåll och produktutbud i flera kanaler, utan någon som helst manuell konfiguration.

  • Episerver Advance – Smart innehållspersonalisering:
    Automatiskt individualiserade landningssidor, innehållslistningar och startsidor för att minska avvisningsfrekvensen.
  • Episerver Perform – E-handelspersonalisering för omnichannel:
    Optimerade kategorilistningar, e-mail och produktrekommendationer.
  • Episerver Insight – Beteendeanalys över allt dina besökare gör:
    Kraftfulla verktyg för att förstå och analysera alla klick och alla vägar dina besökare tar online.

On-demand Webinar: Episerver Personalization

Få en introduktion till Episervers intelligenta personalisering i detta on-demand webinar. Lyssna till tips & tricks om hur du kan öka din försäljning med 10-20% med hjälp av personalisering. 

Se webinar

En komplett personaliseringsplattform

  • Innehålls- och produktpersonalisering

    Episerver rekommenderar automatiskt produkter och innehåll baserat på en besökares tidigare beteende, samt hur liknande besökare interagerar med din webb.

  • Maskininlärning

    Med hjälp av avancerad maskininlärning utvecklas den automatiska personaliseringen över tid i takt med förändrade beteenden från dina besökare eller tillfälliga kampanjer.

  • Beteeendedata

    Episerver spårar varje besökare och deras beteenden och sparar all data över deras digitala interaktioner. Du kan se fullständig profildata för alla dina besökare och snabbt bygga upp segment.

Personalisering i alla kanaler för såväl innehåll som e-handel

Episervers smarta personaliseringsplattform innehåller en komplett lösning för e-handelspersonalisering med beteenderanking, produktrekommendationer för webb och e-mail samt automatiska notifikationer som hjälper e-handlare att öka sina konvertingar och sitt genomsnittliga ordervärde (AOV).

Utöver e-handel så hjälper Episerver till att skräddarsy innehåll, så att varje besökare får relevant innehåll på webben och i mobilen. Vår smarta personalisering rekommenderar automatisk det innehåll som är mest troligt att föra användaren vidare i sin besökarresa.

Tack vare Episervers beteendedatabas kan innehåll presenteras beroende på var en användare befinner sig i sin besökarresa. På så vis kan en bra upplevelse levereras såväl till förstagångsbesökare som till återkommande användare, vilket ger lägre avvisningsfrekevens, fler konverteringar och nöjdare besökare.

Lär dig mer om vår personalisering