Google Analytics

Google Analytics för Episerver ger bra och snabb insikt i vilka resultat onlinenärvaron genererar.

Företag och organisationer är väl medvetna om betydelsen av att basera sin onlinestrategi på analys. Men att göra detta effektivt i det dagliga arbetet kan vara en utmaning. Det krävs oftast specialistkompetens för att tolka informationen och då missar man möjligheten att agera snabbt och effektivt. Google Analytics för Episerver är en out-of-the-box lösning som gör det möjligt för marknadsförare att direkt se information och data från Google Analytics i sammanhang som är relevanta för dem och de informationansvariga som arbetar med webbplatsen.  Lösningen sammanför resultaten från kanaler som den mobila webben, e-handelssiten och den traditionella företagswebbplatsen. 

Förbättra resultatet på nätet

Genom att lyfta fram det viktigaste datat från Google Analytics och presentera informationen i rätt kontext för användaren, så förbättras effektiviteten i att ta fram bra innehåll, optimera trafiken och öka konverteringsgraden. Fokus är att ge företag som är strategiska på webben bättre insyn i hur de hanterar sin besökarresa på ett optimalt sätt.

Bästa praxis och kontextuell analys

Google Analytics för Episerver är fullt ut integrerat med Episerver CMS och när man använder lösningen så får man direkt den viktigaste analysinformationen presenterad bredvid innehållet. Lösningen visar de mest relevanta resultaten från Google Analytics såsom information om trafik, innehåll och konverteringar i realtid. Lösningen har också stöd för att visa upp konvertingar och resultat från kampanjer i social media. En av de största fördelarna är att processen för att skapa innehåll sammanfogas med analysdata, vilket medför att  redaktörer och marknadsförare kan fatta rätt beslut, optimera sin onlinenärvaro i realtid och förbättra affärsresultatet.

Funktioner i Google Analytics för Episerver

  • Full integration mellan Episervers plattform och Google Analytics
  • Relevant information för innehåll, trafik och konverteringar visas i realtid
  • Kontextuell analys, där analysdatat presenteras brevid det innehåll som ska analyseras
  • Stöd för att se effekten på konverteringar och intäkter från kampanjer i sociala medier
  • Resultat för omvandlingar som genereras från personaliseringsinsatser på webbplatsen