Alla pressreleaser & nyheter

  • jul

    17

    Episerver Commerce bildar par i molnet med Microsoft Dynamics 365

    Vid Microsofts partnerkonferens Inspire som genomfördes i Washington DC förra veckan har Episerver lanserat en ny gemensam molnlösning som effektivt kombinerar Episerver Commerce med Microsofts affärssystem Dynamics 365.


  • jul

    6

    Episerver Digital Experience Cloud växer genom nya samarbeten

    Episerver bygger vidare på sin enhetliga plattform för innehållshantering och e-handel med smarta verktyg för att utnyttja användargenererat innehåll och ett nytt system för beställningshantering. De nya funktionerna hjälper företag att utveckla ett större engagemang med sina kunder, vid rätt tidpunkt och med rätt budskap.


  • jun

    1

    Episerver rekryterar i Västra Sverige

    Episerver har rekryterat Christian Palmé som regional försäljningschef och partneransvarig för västra Sverige, Christian kommer närmast från ICA Banken, där han utvecklat och sålt företagstjänster. Till kontoret i Göteborg har Episerver även rekryterat Marcus Hoffmann som lösningsarkitekt, Marcus kommer från Star Republic och har där främst arbetat med större projekt inom e-handel.


  • apr

    26

    Episerver Campaign förenklar kampanjhantering i flera kanaler

    Episerver förstärker Digital Experience Cloud-plattformen med Episerver Campaign, en ny lösning för hantering av kampanjer i flera kanaler integrerat med webb och e-handel.


  • apr

    4

    Episerver tar plats i ny utvärdering för e-handelslösningar av ledande analysföretag

    Forrester Research ger Episervers enhetliga plattform för e-handel och innehållshantering högsta betyg för total ägandekostnad.


  • mar

    2

    Fredrik Johansson tar ledningen för Episervers utbildningsteam

    Episerver har rekryterat Fredrik Johansson som Senior Director Global Training Delivery. Rollen innebär att Fredrik har ansvar för den globala utbildningsleveransen och den det globala teamet som är verksamma inom området. Han ansvarar också för att förvalta och vidareutveckla Episervers erbjudande inom utbildnings- och certifieringsprogram.


  • feb

    28

    David Buö ny lösningsarkitekt på Episerver

    Episerver har rekryterat David Buö som ny lösningsarkitekt. David kommer närmast från H&M där han varit teamledare på IT-avdelningen. Han har arbetat inom applikationsutveckling och test i SAP-miljö och har bland annat ansvarat för utveckling av en ny CRM-plattform. David är civilingenjör i informationsteknologi från Linköpings universitet.


  • jan

    27

    4 av 5 av Sveriges bästa webbplatser använder Episerver

    I veckan korades Sveriges bästa webbplatser vid Web Service Awards på Nalen i Stockholm. Det blev stor framgång för Episerver. Så många som fyra av fem vinnande webbplatser baseras på Episervers plattform – Arla, Arbetsmiljöverket, Hööks Hästsport och Martin & Servera.



  • nov

    17

    Episerver lanserar nya produkter för personalisering i alla kanaler

    Episervers personaliseringssvit förstärks med Episerver Advance och Perform.


  • nov

    14

    Lyko har Nordens bästa webbplats

    Snabbväxande e-handelssajten Lyko.se blev den största vinnaren i Episerver Awards, som i år utvecklats till en nordisk tävling inom webbaserad kommunikation.


  • okt

    17

    Episerver skräddarsyr Master Class för certifiering av utvecklare

    Episerver erbjuder skräddarsydda Master Class utbildningar för utvecklare. Först ut att använda erbjudandet är partnern Valtech. Valtech satsar stort på att ytterligare förstärka sin Episerver-kompetens. Ett steg i det arbetet har varit en skräddarsydd Master Class-utbildning som genomförts internt för en grupp erfarna utvecklare, under ledning av Episerver. Resultatet är att Valtech nu har 17 nya certifierade Episerver-utvecklare.


  • okt

    12

    Episerver Awards växer till nordisk tävling – dags att rösta!

    Nu är det dags igen för Episerver Awards, som i år har vuxit ut från Sverige och är en nordisk tävling inom webbaserad kommunikation. Finalisterna i fem tävlingskategorier är nu klara och alla kan vara med och rösta fram den bästa nordiska webbplatsen.


  • okt

    4

    Episerver satsar på multikanalmarknadsföring och förvärvar Optivo

    Episerver har förvärvat Optivo, ett tyskt företag som utvecklar ledande omnikanal-lösningar för e-postmarknadsföring, kampanjhantering och -optimering.


  • okt

    3

    Episerver flyttar fram sin position i nya Gartner Magic Quadrant

    Episerver placeras för andra året rad i ”ledarkvadranten” i Gartner Magic Quadrant for Web Content Management och har ytterligare höjt sin position i årets rankning.


  • sep

    13

    Svenskt Tenn lanserar ny e-handelslösning baserat på Episerver Commerce

    Den digitala butiken blir nu en tydlig förlängning av den fysiska butiken och skapar ökad tillgänglighet för konsumenter oavsett geografiskt läge.


  • sep

    7

    Anna Parback ny Partner Manager på Episerver

    Episerver rekryterar nyckelmedarbetare till svenska säljorganisationen.


  • sep

    1

    Episerver förvärvar Peerius och skapar nya möjligheter genom smart personalisering

    Episerver har förvärvat Peerius, en ledande leverantör av intelligent personalisering. Genom affären kommer Peerius omnikanal-teknik att förstärka Episerver Digital Experience Cloud, vilket resulterar i marknadens mest kompletta molnplattform för digitala upplevelser.


  • jun

    30

    Lyckad uppgradering av IdrottOnline, världens största Episerver installation

    IdrottOnline som drivs av Riksidrottsförbundet har gjort en stor uppgradering till den senaste versionen av Episerver CMS 9. IdrottOnline har 58000 startsidor för olika idrottsförbund, idrottsklubbar, distrikt samt hela 110 000 redaktörer för hemsidorna.


  • jun

    14

    Episerver öppnar kontor i Malmö

    Episerver bygger vidare på sin lokala organisation i Sverige och öppnar nu ett kontor i Malmö. Först att rekryteras dit är nye säljaren Simon Gustafsson.


  • jun

    9

    Episerver underlättar innehållsmarknadsföring genom inbyggd funktion för A/B-test

    Nu blir det enklare att optimera innehåll i digitala marknadskampanjer. En inbyggd funktion för A/B-test är en av de stora nyheterna i Episervers senaste uppdatering av sin plattform Digital Experience Cloud.


  • maj

    20

    Danska e-handlare vinnare med Episerver

    Fyra utmärkelser till Episervers kunder och partners blev resultatet när årets e-handelspriser delades ut i Danmark. Prisgalan som hölls i Köpenhamn i maj räknas som årets stora branschhändelse inom dansk e-handel. Den arrangeras av Föreningen Dansk Internet Handel (FDIH) där över 2000 e-handelsföretag är medlemmar.


  • maj

    19

    Conny Marklund återvänder till Episerver som utbildningschef

    Episerver har rekryterat Conny Marklund som ny utbildningschef i Sverige.


  • maj

    13

    Episerver förstärker sin serviceorganisation med Sebastian Ferreira Gomes

    Episerver förstärker sin utbildnings- och serviceorganisation genom att rekrytera Sebastian Ferreira Gomes som Customer Success Account Manager.


  • maj

    2

    Episerver fortsatt överlägsen etta bland publiceringsverktyg för svenska webbplatser

    Årets trendrapport ”Så mår Sveriges webbplatser 2016” har just släpps av Web Services Award. Den visar att Episerver har drygat ut sitt försprång som det populäraste publiceringsverktyget och nu har en marknadsandel på 47 procent.


  • apr

    20

    Snus- och Tändsticksmuseum lanserar en ny webb på Episerver med hjälp av NetRelations

    Syftet med den nya webbplatsen var tydligt från start. Det handlade om att skapa en mötesplats för museets olika målgrupper som tydligt ska möta deras behov samt att webbplatsen ska vara en marknadsföringskanal för museet och dess verksamhet. Målet med nya snusochtandsticksmuseum.se var också att den tydligt ska förmedla kunskap och information om museet och dess ämnesområde på ett lättillgängligt sätt.


  • apr

    13

    Nordiska e-handelssajter håller inte måttet- Ikea och Zalando är undantagen som utmärker sig

    Ikea och Zalando placerar sig i absoluta toppen av nordiska e-handelsajter. Det framgår av Episervers årliga mobilundersökning där de 20 ledande e-handelsplatserna i Norden, USA, Benelux, Storbritannien och Australien har granskats. Sajterna utvärderades utifrån 6 olika kategorier (mobil strategi, mobilsajt, ipad app, iphone app, Android smartphone, Android surfplatta).


  • apr

    4

    Episervers plattform i topp på Internet Worlds lista Topp 100

    Nu är juryn i Topp 100 färdig med sitt arbete att kora Sveriges 100 bästa sajter. Varje år presenterar Internet World sin prestigefyllda topp 100 lista och även i år var flera Episerverkunder nominerade i flera kategorier och tog hem flera vinster- bästa kommunsajt (Haninge kommun), bästa sajt inom bank och försäkring (If), hederspris för SAS och bästa resesajt (Fritidsresor).


  • mar

    30

    Systembolagets nya intranät ViNet baseras på Episervers plattform och tas fram av Creuna och Visma

    Systembolagets nya intranät ViNet är den viktigaste kanalen för den interna kommunikationen och fungerar som ett hjälpmedel i det dagliga arbetet i butik. Creuna ska tillsammans med Visma ta fram Systembolagets nya intranät ViNet. Intranätet baseras på plattformen Episerver.


  • mar

    29

    Episerver och Valtech tar Köpenhamns flygplats nya webb till molnet

    Episerver och Valtech tar Köpenhamns flygplats nya webb till molnet och skapar en ny branschstandard för innovativa digitala lösningar.


  • mar

    15

    Episerver gör debut i Gartner Magic Quadrant For Digital Commerce

    Episerver är en av 21 leverantörer som utvärderas i rapporten. Omnämnandet innebär att Episerver för första gången placeras i Magic Quadrant for Digital Commerce. Episerver anser att denna milstolpe stärker företagets marknadsnärvaro, lönsamhet och produktkapacitet, vilka är de kriterier som Gartner använder för att avgöra vilka företag som ska ingå i undersökningen.


  • mar

    10

    Tekniska verken höjer produktiviteten och ökar försäljningen med sin nya webb

    För det kommunalägda energibolaget Tekniska verken är de strategiska målen för verksamheten helt beroende av digitaliseringen. En viktig del i deras digitala resa var att investera i en stabil webbplattform som möter kundernas alltmer ökade krav på tillgänglighet, personalisering och användarvänlighet.


  • mar

    8

    Episerver lanserar ”Digital Ninety-Nines”

    På den internationella kvinnodagen lanserar Episerver ”Digital Ninety-Nines”, en kampanj som belyser kvinnors arbete inom IT, digital marknadsföring och teknik.


  • feb

    9

    Episerver har anställt Kim Laroussi som ny Key Account Manager

    Kim Laroussi är utbildad civilekonom vid Stockholms Universitet och har över 20- års erfarenhet av försäljning inom IT- branschen. Kim kommer närmast från Oracle där han arbetade som Senior Sales Executive. Innan dess har han arbetat som Key Account Manager på Bull, Senior Sales Executive på Gartner, som ansvarig för systemintegratörer och som Sales Executive för Ericsson på Sun Microsystems samt som partneransvarig för Norden på Avaya.


  • jan

    29

    Episerver står bakom Sveriges bästa webbplatser

    I veckan korades Sveriges bästa webbplatser vid Web Service Awards på Nalen i Stockholm. Det blev stor framgång för Episerver. Så många som fyra av fem vinnande webbplatser baseras på Episervers plattform - Agria, Länsförsäkringar, Martin&Servera och Elsäkerhetsverket. Dessutom tilldelades Preem utmärkelsen” bästa förbättrare” och Arboga kommun utmärkelsen ”All time high i sin bransch”- vilka båda bygger på Episervers plattform.


  • jan

    20

    ​Episerver i topp när Sveriges bästa sajter ska koras

    För sextonde året i rad arrangeras Web Service Award (WSA) där Sveriges bästa webbplatser och intranät koras. Det blev framgång för Episerver när de nominerade sajterna för 2015 presenterades i förra veckan. Mer än hälften (60%) av de nominerade sajterna bygger på Episervers plattformar.


  • jan

    19

    Robert Tanasa ny Key Account Manager på Episerver

    Robert Tanasa är utbildad elektroingenjör vid Kungliga Tekniska Högskolan (KTH) och har drygt tio års erfarenhet av försäljning inom IT- branschen. Robert kommer närmast från Sitecore där han arbetade som Key Account Manager. Innan dess har han haft flera säljroller på bland annat Teknikmagasinet, Efecte och Projectplace (Planview).


  • dec

    16

    Norden särskiljer sig i jämförelse med andra regioner – flest smartphoneanvändare men minst antal surfplattor

    Black Friday och Cyber Monday har kickat igång julhandeln och i Norden gäller det att ha en mobilvänlig sajt om man ska vinna kampen om kunderna. Hela 96% av Nordens mobilanvändare har en smartphone och de flesta har köpt något på nätet via sin mobil. Det är en stor kundgrupp som ställer höga krav på användarvänlighet. Och när Norden dessutom har det lägsta antalet användare av surfplattor, 59 %, gäller det att e-handlare tänker till.


  • dec

    10

    Episervers plattform hamnar högst upp på prispallen när börssajterna koras

    65% av de 20 bästa börsnoterade sajterna använder Episervers plattform. Det visar den senaste av Comprends årliga webbranking bland de 100 största börsnoterade företagen i Sverige. Skanska som toppar listan och Swedish Match som knep andraplatsen är båda Episerverkunder och fler kunder som ICA Gruppen, Assa Abloy, Electrolux, Fabege, Sandvik och Billerud Korsnäs finns bland topp 20.


  • dec

    4

    Norrtälje kommun höjer effektiviteten med sin nya webbplats

    I februari lanserade Norrtälje Kommun en ny webbplats utvecklad på Episervers plattform. Satsningen är ett resultat av ett gediget internt förändringsarbete för att höja effektiviteten och servicenivån för medborgare och företagare i kommunen. Ett år efter lanseringen syns tydliga resultat och en ökad användning av e-tjänster – bland annat e-tjänsten bygglov som har ökat med hela 70%.


  • nov

    19

    Episerver växer kraftigt och utökar sitt globala partnerprogram

    Episerver utökar sitt globala partnerprogram som följd av en växande efterfrågan på Episervers produkter i hela världen. Bara i år har 45 nya auktoriserade partners tillkommit. Produktportföljen bidrar till att öka kundernas affärsnytta och driva digital transformation framåt på en global marknad.


  • nov

    12

    Svenskarna och deras smarta mobiler: Kvinnorna ikapp männen

    Användningen av smarta mobiltelefoner ökar kraftigt i Sverige. Närmare nio av tio svenskar har nu en smart mobil, jämfört med drygt 75 procent för två år sedan. En stor skillnad jämfört med motsvarande undersökning 2013 är att det i dag är lika vanligt bland kvinnor som bland män att ha en smart mobil. Användningsområdena har också blivit mer jämnt fördelade mellan könen.


  • nov

    9

    Höstlansering Episerver Digital Experience Cloud

    Episerver, en ledande leverantör av lösningar för digital marknadsföring och e-handel, släpper i sin höstlansering av molnplattformen Episerver Digital Experience Cloud™ en mängd nya funktionerna som ger förbättrat samarbete och större affärsnytta. Nyheterna bidrar till ökad effektivitet, kostnadsbesparingar och till att driva försäljning.


  • okt

    27

    Allt fler e-handlar med mobilen

    Svenskarnas användningsområde av smarta mobiltelefoner blir allt bredare. Förutom självklara saker – som att prata, skicka SMS och söka information – utför i dag närmare 40 procent av dem som har en smart mobil sina bankärenden med mobilen. Även e-handel i mobilen blir allt vanligare. Det visar den undersökning som det svenska programvaruföretaget Episerver nyligen lät göra bland tusen svenskar om deras mobilvanor.


  • okt

    8

    50 % av mobilsurfarna lämnar svåranvända sajter för gott

    Omkring nio av tio användare med smart mobil uppger att de har haft problem med att surfa på mobilsajter. Även om situationen blivit bättre på två år uppger fortfarande många detta som skäl till att de lämnar mobilsajter – och inte återkommer. Det visar den undersökning som det svenska programvaruföretaget Episerver nyligen lät göra bland tusen svenskar om deras mobilvanor.


  • sep

    17

    EPiServer når viktigt milstolpe med lanseringen av funktionerna i Sommar '15

    Episerver, en ledande leverantör av digitala marknadsförings- och e-handelslösningar, har idag kommit med nya uppdateringar och förbättringar i sin molnplattform Episerver Digital Experience Cloud i och med säsongslanseringen Sommar'15.


  • aug

    25

    Episerver har rekryterat Nils Qvarfordt som ny försäljningschef för Sverige

    Nils Qvarfordt har rekryterats till rollen som ny försäljningschef för Episerver i Sverige. En strategisk satsning i expansionsplanerna att stärka positionen ytterligare som en ledande leverantör av programvara för digital marknadsföring, innehållshantering och e-handel.


  • aug

    4

    Episerver ledande i Gartners 2015 Magic Quadrant

    Gartner placerar Episerver i ”ledarkvadranten” i årets upplaga av Magic Quadrant for Web Content Management.


  • jun

    4

    Svenska e-handelssajter bra på mix av innehåll och sälj

    Flera av Sveriges största e-handelsplatser står sig bra i internationell konkurrens när det gäller att erbjuda kunderna en bra helhetsupplevelse, med en väl avvägd mix av nytta, nöje och näthandel.


  • jun

    2

    Apoteket bygger Sveriges bästa e-handel med Episerver Commerce

    Apoteket har gjort succé med sin nya e-handelssajt som bygger på Episerver Commerce. Apoteket.se fick pris som ”Årets e-handel/omnikanal” vid Retail Awards 2015.


  • maj

    27

    EPiServer lanserar Digital Experience Cloud

    Nu släpper Episerver en större uppgradering av sin plattform Digital Experience Cloud.


  • maj

    12

    Nelly.com i svensktoppen för innehåll på nätet

    E-handelsföretaget nelly.com är en av Sveriges bästa sajter när det gäller kunskap och upplevelser, det framgår av analysen ”A maturity index for Sweden’s top 5 eCommerce sites, som Episerver har gjort av ledande svenska e-handelsplatser.


  • apr

    14

    The Absolut Company flyttar alla sajter till molnet genom Episerver och Microsoft Azure

    The Absolute Company flyttar nu alla sina sajter till molnet med hjälp av Episerver Digital Experience Cloud och Microsoft Azure. 


  • mar

    30

    Jessica Fardin ny marknadschef på Episerver

    Programvaruföretaget Episerver har gjort en strategiskt viktig rekrytering av Jessica Fardin till tjänsten som Senior Director Marketing and Worldwide Partner Programs


  • mar

    27

    Stockholms stad bygger Sveriges bästa sajt med Episerver

    Stockholms stad tog förstaplatsen på den nya Topp 100-listan där Internet World rankar Sveriges bästa webbplatser. Stockholm.se bygger på Episervers plattform, vilket också gäller vinnarna i sju av de 17 priskategorierna.


  • mar

    18

    Bygg smart e-handel för alla kanaler med Episerver Commerce, Avensia Storefront och Microsoft Dynamics

    Avensia Storefront är en ny koppling mellan e-handelsplattformen Episerver Commerce och Microsofts affärssystem Dynamics AX.


  • mar

    2

    Episerver utökar i Sverige – öppnar kontor i Göteborg

    Programvaruföretaget Episerver fortsätter att växa i Sverige och öppnar den 1 mars ett kontor i Göteborg. Mathias von Krusenstjerna har rekryterats som Regional Sales Manager med placering på Göteborgskontoret.


  • feb

    27

    Hampus Persson ny partneransvarig

    Hampus Persson har anställts som partneransvarig på programvaruföretaget Episerver, som nu förstärker sitt team med ytterligare en försäljningsansvarig.


  • feb

    19

    Nya Episerver presenterar sig

    Det nya Episerver – efter fusionen mellan Episerver och Ektron – kommer under våren att för sina partner presentera sin vision, produktutveckling och ger en förhandstitt på Episerver Digital Experience Cloud.


  • jan

    26

    Episerver och Ektron går samman

    Episerver går nu samman med amerikanska Ektron och bildar ett bolag med global närvaro och en ledande position för lösningar som används för att skapa digitala upplevelser.


  • dec

    8

    IK Investment Partners säljer Episerver till Accel-KKR

    IK Investment Partners (“IK”) IK 2007 fond har ingått avtal med Accel-KKR (“AKKR”), ett private equity-bolag specialiserat på mjukvaru- och IT-företag, om att sälja Episerver


  • nov

    13

    Vinnarna i Episerver Awards 2014

    Nu har Episerver Awards 2014 delats ut – priset som premierar framgångsrika och inspirerande projekt, webbplatser och tekniska lösningar som byggts på Episervers plattformar.


  • okt

    23

    Finalisterna klara till Episerver Awards 2014 – dags att rösta

    Det drar ihop sig till årets Episerver Awards, som belönar framgångsrik online-kommunikation i Sverige. Nu är finalisterna i de fem tävlingsklasserna klara.


  • okt

    15

    Gartner placerar Episerver som ”visionär” i nya Magic Quadrant för Web Content Management

    Svenska Episerver får på nytt en hög ranking av analysföretaget Gartner. I den nya Gartner Magic Quadrant-rapporten för publiceringsverktyg (Web Content Management, WCM) placeras Episerver i kvadranten ”Visionärer”.


  • aug

    27

    E-handel mellan företag skapar tillväxt och ökad lönsamhet

    E-handel är inte längre ett tillväxtfenomen bara på konsumentmarknader. Även inom B2B sektorn finns stor potential att utnyttja nätet för att öka försäljning och lönsamhet. Det visar en studie från Forrester Consulting som gjorts på uppdrag av Episerver.


  • aug

    25

    Episerver växer snabbare än marknaden under första halvåret 2014

    Det svenska programvaruföretaget Episerver visar fantastisk tillväxt under första halvåret 2014. Omsättningen ökade med 31%, mer än dubbelt så mycket som marknaden för mjukvara, e-handel och CMS, som branschanalytiker uppskattar växer med 13 %.


  • aug

    18

    Episerver inför helt ny releasestrategi – uppdaterar varje vecka

    Nu ställer Episerver om sin releasestrategi. Istället för de tidigare stora lanseringarna med nya versioner av företagets e-handels- och CMS-system, kommer Episerver nu att släppa uppdateringar i stort sett varje vecka.


  • maj

    21

    Nya Episerver Find driver trafik och ger bättre resultat

    Det svenska programvaruföretaget Episerver lanserar nu Episerver Find, nästa generation söklösning som driver trafik till webbplatser, ökar besökarnas intresse och ger en större grad av konverteringar för digital marknadsföring och e-handelssajter.


  • maj

    8

    Episerver ohotat största publiceringsverktyget för webben

    Nästan hälften av de svenska webbplatserna produceras med det svenska publicerings-verktyget Episerver. Det framgår av företaget Web Service Awards senaste trendrapport ”Hur mår Sveriges webbplatser?”.


  • apr

    7

    E-handel och digital marknadsföring ger stark tillväxt för Episerver

    Det svenska programvaruföretaget Episerver har gått in i 2014 från en stark tillväxt när det gäller både innovationer, affärsutveckling och kundbas. Företagets molnbaserade tjänster och e-handelslösningar ökade förra året mycket kraftigt.


  • mar

    31

    Stefan Landfeldt till Episerver

    Stefan Landfeldt har rekryterats som Technical Presales-specialist till det svenska programvaruföretaget Episerver, som därmed förstärker sitt team med ytterligare en produktspecialist.


  • feb

    12

    Patrik Sundquist till Episerver

    Patrik Sundquist har rekryterats som Partner Account Manager till det svenska programvaruföretaget Episerver.


  • jan

    29

    Nya Episerver 7.5 CMS ger individanpassade webbupplevelser i alla kanaler

    Med den senaste versionen 7.5 av Episerver CMS har det svenska programvaruföretaget Episerver skapat ett verktyg som gör det enklare att skapa och underhålla webbplatser som fungerar fullt ut för alla olika typer av enheter som besökarna använder.


  • jan

    24

    Framgång för Episerver när Sveriges bästa sajter korades

    Episerver befäster sin ställning som det ledande publicerings- och e-handelsverktyget i Sverige. Vid torsdagens ”Topp 100”-gala var nästan hälften av de vinnande sajterna baserade på Episerver.


  • jan

    13

    Episerver störst i Sverige på intranät

    Episerver är det ojämförligt vanligaste publiceringsverktyget för intranät i Sverige. Det framgår av företaget Web Service Awards trendrapport "Hur mår Sveriges intranät?". Enligt rapporten ökade Episerver dessutom sin marknadsandel kraftigt under 2013.


  • dec

    11

    Nya Episerver 7.5 Commerce integrerar innehåll med e-handel

    Det svenska programvaruföretaget Episerver lanserar nu Episerver 7.5 Commerce, en ny och rejält uppdaterad version av företagets framgångsrika e-handels- och CMS-lösning.


  • nov

    19

    Episerver Partner Awards

    Episerver Awards genomfördes i år för sjätte gången i rad med syfte att belöna framgångsrika partners i Sverige


  • sep

    11

    Små länkar mobilsurfarnas största hatobjekt

    Svenskarna surfar alltmer via smartphone istället för via datorn. Men dåligt anpassade mobilsajter irriterar användarna. Värst är det med länkar som är för små och därför svåra att träffa rätt.


  • aug

    29

    Svenskarna och deras smartphones: Män läser nyheter, kvinnor är sociala

    Smartphone-användandet ökar kraftigt i Sverige. Men sättet att använda den smarta mobilen skiljer sig åt mellan könen. Männen läser mer nyheter och tittar oftare på playkanaler, medan kvinnorna prioriterar sociala medier och oftare spelar spel.


  • aug

    21

    Mobil e-handel ännu begränsad – dåliga sajter irriterar användarna

    Mobilsurfandet ökar, men knappt var femte smartphoneanvändare i Sverige gör någon gång onlineköp via en mobilsajt. Ännu färre handlar via en mobilapp.


  • jun

    11

    Reed Business Information Nederländerna satsar digitalt med Episerver

    En bättre upplevelse för besökarna och dessutom ökade intäkter. Det blev resultatet när det globala förlaget Reed Business Information (RBI) bytte publiceringsplattform till svenska Episerver CMS för sin digitala närvaro i Nederländerna.


  • maj

    6

    Episerver förvärvar Euroling

    Episerver får genom förvärvet tillgång till teknik och immateriella rättigheter som kommer att användas för att utöka produkterbjudandet inom sök.


  • apr

    18

    ImageVault ger smidigare mediehantering i Episerver 7 CMS

    Nu lanserar Episerver tilläggsfunktionen ImageVault för Episerver 7 CMS. Lösningen gör det möjligt för användarna att snabbt och enkelt lagra, hitta och optimera alla typer av mediefiler i Episerver 7 CMS.


  • apr

    5

    Första stora uppdateringen av Episerver 7 CMS

    Programvaruföretaget Episerver lanserar nu Episerver 7.1 CMS, en ny och utökad version av företagets framgångsrika plattform för webbpublicering.


  • feb

    27

    Enkel integration mellan Episerver CMS och SharePoint

    Episerver lanserar tilläggsmodulen Episerver Connect for SharePoint. Den integrerar SharePoint 2013, 2010 och/eller 2007 med företagets plattform Episerver 7 CMS och möjliggör att på ett enkelt sätt få ut SharePoint-innehåll online.


  • jan

    29

    Episerver slår rekord under 2012 med ökade intäkter från e-handelslösningar

    Den totala försäljningen av nya licenser ökade med 20 procent jämfört med förgående år och intäkterna från e-handelslicenser ökade med hela 163 procent.