Robert Tanasa ny Key Account Manager på Episerver

Stockholm, 19 januari 2016

Robert Tanasa är utbildad elektroingenjör vid Kungliga Tekniska Högskolan (KTH) och har drygt tio års erfarenhet av försäljning inom IT- branschen. Robert kommer närmast från Sitecore där han arbetade som Key Account Manager. Innan dess har han haft flera säljroller på bland annat Teknikmagasinet, Efecte och Projectplace (Planview).

Robert Tanasa ny KAM på Episerver– Robert blir en bra förstärkning till vår försäljningsorganisation. Vi befinner oss i en expansionsfas och står inför spännande satsningar. Han har flera års branscherfarenhet och kommer framförallt att fokusera på de större kunderna. Med sitt breda kunnande inom Digital Marketing, Commerce och Cloud kommer Robert att ha en viktig roll för våra kunder och partners i det segmentet. Jag önskar honom varmt välkommen till oss, säger Nils Qvarfordt försäljningschef Sverige på Episerver

– Det känns väldigt bra. Jag känner Episerver väl sedan tidigare och det är ett företag som har utvecklats mycket de senaste åren. Episerver kommer att fortsätta sin expansion inom CMS, Commerce, Manged Services och med en tydlig satsning på Cloud ska det bli spännande att få vara med på den resan, säger Robert Tanasa.