Episerver höjer produktiviteten och resultaten med nya smarta funktioner i Episerver Digital Experience Cloud

Stockholm, 10 november

Episerver, en ledande leverantör av lösningar för digital marknadsföring och e-handel, släpper i sin höstlansering av molnplattformen Episerver Digital Experience Cloud™ en mängd nya funktionerna som ger förbättrat samarbete och större affärsnytta. Nyheterna bidrar till ökad effektivitet, kostnadsbesparingar och till att driva försäljning.

En av de nya funktionerna är ett kraftfullt formulärverktyg som snabbt låter marknadsförare skapa formulär som är enkla att hantera även för avancerade scenarier. Formulärverktyget erbjuder formulär med flera steg, sofistikerad validering, villkorsberoende fält och dra och släpp-teknik för att bygga formulär. Plattformen är också uppdaterad med ny funktionalitet som gör det enkelt att skapa olika typer av mallar. Genom att utnyttja mallarna för att skapa vanliga typer av innehåll, som nyhetssidor, blogginlägg eller artiklar, undviker marknadsförare och redaktörer upprepningar och dubbelarbete.

Det avancerade projektverktyget har uppdaterats för hösten med funktionalitet som hjälper både stora och små team med kampanjer, lanseringar och andra innehållsprojekt. Verktyget låter marknadsförare och redaktörer lägga upp flera parallella projekt där varje team kan jobba fristående eller tillsammans, med en fullständig förhandsvisning av allt innehåll. Det skapar goda förutsättningar för samarbete och kommunikation och ger full trygghet vid publicering.

Funktionen för e-handelskampanjer har vässats ytterligare. Nu kan e-handelsansvariga och marknadsförare optimera försäljningen genom att koppla kampanjer till olika produkter och olika typer av slutmål, som exempelvis försäljningssiffror eller beställda enheter. Verktyget ger en kontinuerlig återkoppling på hur affären utvecklas, där e-handelsansvariga omedelbart kan agera och optimera kampanjer. Funktionen gör det också möjligt för användare att enkelt skapa egna sofistikerade rabattsystem utan att programmering.

Episervers Digital Experience Hub™ innehåller en ny koppling för Microsoft SharePoint och Microsoft Office 365, där redaktörer får tillgång till innehåll från SharePoint direkt i Episervers lättanvända redaktörsverktyg. Dokument, bilder och video kan dras in i webbsidor, produktsidor och innehållsblock, och hålls automatiskt uppdaterade då ändringar görs i SharePoint.

- Våra produkter ska skapa affärsnytta och öka våra kunders konkurrenskraft. Genom att tillhandahålla verktyg som är enkla att använda och som hela tiden utvecklas med ny användbar funktionalitet, bidrar vi till att våra användares kreativa idéer snabbt kan omsättas i praktiken, säger Bob Egner, VP Product Management, Episerver

Läs mer om alla funktioner här.

För ytterligare information kontakta:

Jenny Westerberg, marknadschef Sverige Episerver, +46 70 140 71 40 jenny.westerberg@episerver.com

 

Om Episerver
Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser som genererar affärsresultat. Episervers Digital Experience Cloud™ kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapande och hantering av leads, till konvertering och försäljning. Med ett etablerat partnernätverk och ekosystem för digitala upplevelser, gör Episerver det möjligt för digitala ledare att anamma digitalt transformerande strategier för att leverera enastående upplevelser för sina kunder. Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Singapore, Spanien, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.