Episervers plattform hamnar högst upp på prispallen när börssajterna koras

Stockholm, 10 dec 2015

65% av de 20 bästa börsnoterade sajterna använder Episervers plattform. Det visar den senaste av Comprends årliga webbranking bland de 100 största börsnoterade företagen i Sverige. Skanska som toppar listan och Swedish Match som knep andraplatsen är båda Episerverkunder och fler kunder som ICA Gruppen, Assa Abloy, Electrolux, Fabege, Sandvik och Billerud Korsnäs finns bland topp 20.

Skanska


- Det är väldigt roligt att få ett kvitto på att våra lösningar möjliggör att våra kunder kan skapa en värdefull och affärsdrivande kanal för sin externa digitala kommunikation, säger Nils Qvarfordt, försäljningschef på Episerver.

Comprends webbranking baseras på den information som efterfrågas hos de olika målgrupperna för börsnoterade bolag. Årets undersökning visar att svenska börssajter möter de krav som kapitalmarknaden har vad gäller Investor relations (IR) och regelbunden uppdatering av ny information. Det finns dock ett utrymme för förbättringar och utveckling av karriärsidor och hållbarhetssidor. Områden som blir allt viktigare vid rekryteringsprocesser.

På Skanska som tog förstaplatsen i årets webbranking uppskattar man Episervers användarvänliga och flexibla plattform.

- Vi är väldigt stolta att ha vunnit 2015-2016 års webbranking – det bekräftar att vi möter våra målgruppers behov av relevant information och funktionalitet. Vi arbetar med Episerver CMS sedan många år eftersom plattformen har användaren i fokus och ger möjlighet att skapa moderna webbplatser, säger Nina Björn, Head of Web Communications, på Skanska.

Läs mer om hela undersökningen här:
http://comprend.com/webranking/results/2015-3/sweden/

För ytterligare information kontakta:
Nils Qvarfordt, försäljningschef Sverige Episerver, +46 70 603 33 74 nils.qvarfordt@episerver.com
Jenny Westerberg, marknadschef Sverige Episerver, +46 70 140 71 40 jenny.westerberg@episerver.com

Om Episerver
Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser som genererar affärsresultat. Episervers Digital Experience Cloud™ kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapande och hantering av leads, till konvertering och försäljning. Med ett etablerat partnernätverk och ekosystem för digitala upplevelser, gör Episerver det möjligt för digitala ledare att anamma digitalt transformerande strategier för att leverera enastående upplevelser för sina kunder. Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Singapore, Spanien, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.