Episerver växer kraftigt och utökar sitt globala partnerprogram

Stockholm, 19 november 2015

Episerver utökar sitt globala partnerprogram som följd av en växande efterfrågan på Episervers produkter i hela världen. Bara i år har 45 nya auktoriserade partners tillkommit. Produktportföljen bidrar till att öka kundernas affärsnytta och driva digital transformation framåt på en global marknad.

Jessica FardinEpiservers produkter och tjänster levereras via ett omfattande partnernätverk bestående av mer än 880 återförsäljare i över 30 länder. Målet är att leverera marknadens mest konkurrenskraftiga erbjudande kring innehållshanteringssystem (CMS), digital marknadsföring och e-handel med tillhörande support, utbildning och molntjänster.

Creating Spark är en av de nya återförsäljarna i Sverige och där uppskattar man tryggheten i kvalitetsprodukter, flexibla lösningar och ett omfattande nätverk av kompetens.

- För mig var det naturligt att fortsätta min redan etablerade affärsrelation med Episerver när jag tog steget att starta mitt egna företag efter betydande år hos en av Sveriges största Episerver-leverantörer. Episerver står för kvalitet och flexibilitet och har alltid skapat värde för våra kunder oavsett om det handlar om enkla, småskaliga webbplatser eller några av Nordens största e-handelslösningar, säger Daniel Berg, VD på Creative Spark

- Som partner till Episerver har jag dessutom tillgång till ett stort nätverk - från utbildning på Episervers produkter, gemenskapen på Episerver World med över 33 000 registrerade utvecklare till direktkontakt med Episerver Expert Services. Med det är jag trygg i att alltid kunna leverera den absolut bästa lösningen för mina kunder, avslutar Daniel.

- Vi befinner oss i en expansiv fas och vi jobbar ständigt med att utöka vårt partnerprogram med både ny funktionalitet och nya partners. Det är glädjande att se att så många har förstått den affärsnytta som vårt partnerprogram bidrar med. Vi ska fortsätta att växa globalt, driva digital transformation, ligga i framkant av utvecklingen och vidareutveckla vårt erbjudande efter kundernas behov, säger Jessica Fardin, Senior Director, EMEA Marketing and Worldwide Channel Programs på Episerver

För ytterligare information om Episervers partnerprogram eller för att hitta en auktoriserad återförsäljare besök www.Episerver.se/Partners 

För ytterligare information kontakta:
Jenny Westerberg, marknadschef Sverige Episerver, +46 70 140 71 40 jenny.westerberg@episerver.com


Om Episerver
Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser som genererar affärsresultat. Episervers Digital Experience Cloud™ kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapande och hantering av leads, till konvertering och försäljning. Med ett etablerat partnernätverk och ekosystem för digitala upplevelser, gör Episerver det möjligt för digitala ledare att anamma digitalt transformerande strategier för att leverera enastående upplevelser för sina kunder. Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Singapore, Spanien, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.