Episerver ledande i Gartners 2015 Magic Quadrant

Stockholm, 4 augusti

Gartner placerar Episerver i ”ledarkvadranten” i årets upplaga av Magic Quadrant for Web Content Management.

En ”ledare” är, enligt Gartner, ett företag som driver en förändring av marknaden, har en tydlig vision och kan se digital verksamhet i ett större perspektiv. Ledarna har också starka partner, närvaro i flera geografiska regioner, goda finanser, ett brett plattformstöd och bra kundsupport.

– Episerver är på samma gång lätt att installera, lätt att integrera och lätt att använda, vilket gör Episerver Digital Experience Cloud allt populärare bland såväl marknadsförare och e-handelsföretag som utvecklare, säger Mark Duffell, som är vd och koncernchef för Episerver. Att ses som en ledare av Gartner är en stark bekräftelse av Episerver teknikfunktioner, globala närvaro och ekosystem i form av partner såväl som det totala värdet som vi erbjuder våra kunder."

En kostnadsfri kopia av Gartners rapport "Magic Quadrant för Web Content Management" finns tillgänglig för nedladdning här.

Gartner stöder inte någon leverantör, produkt eller tjänster som skildras i företagets forskningspublikationer och råder inte teknikanvändare att välja endast de leverantörer som har högsta betyg eller annan beteckning. Gartner forskningspublikationer består av yttranden från Gartners forskningsorganisation och bör inte tolkas som uttryck för fakta. Gartner frånsäger sig alla garantier, uttryckliga eller underförstådda, relaterad till denna forskning, inklusive garantier för säljbarhet eller lämplighet för ett visst ändamål.

Jenny Westerberg, presskontakt Episerver, 070-140 71 40, jenny.westerberg@Episerver.com

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kund­upp­levelser som genererar affärsresultat. Episervers plattform kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapande och hantering av leads, till konvertering och försäljning. Med ett etablerat partnernätverk i fler än 30 länder, hjälper Episerver sina kunder att maximera resultatet och avkastningen på sina investeringar i digital marknadsföring. www.Episerver.se