Episerver lanserar Digital Experience Cloud

Stockholm och Nashua, 27 Maj 2015

Nu släpper Episerver en större uppgradering av sin plattform Digital Experience Cloud.

Bland nyheterna i årets "vårlansering" märks bland annat en volymbaserad prismodell för Episerver som molntjänst samt utökade möjligheter att integrera system för bland annat CRM och marketing automation.

Vårens lansering från Episerver innebär ett steg framåt för den strategi som företaget följer sedan fusionen med Ektron i början av 2015, dvs att tillhandahålla funktioner som ger ett ytterligare mervärde till kundernas befintliga investeringar i avancerade publiceringssystem, företagsvida nät, sökfunktioner och e-handelssystem. Den nya releasen bjuder på en rad betydande nyheter både när det gäller funktioner som plattformen erbjuder och för att göra dem mer tillgängliga via molnet.

Episerver fortsätter att utveckla sitt molnerbjudande Digital Experience Cloud och erbjuder nu fyra alternativ för att leverera sin plattform som tjänst: Professional, Group, Corporate och Enterprise. Tanken är att varje kund ska kunna få en anpassad lösning, antingen via molnet med en volymbaserad prismodell, genom en privat molntjänst eller för implementering i den egna IT-miljön.

Det är försäljnings- och marknadsinriktade organisationer som gått i spetsen för att utnyttja molnet och få del av dess fördelar i form av enkel installation, skalbarhet och att snabbt kunna agera för att möta nya behov hos kunderna. Med Episervers vårlansering skapar vi ännu bättre möjligheter för företag och organisationer att skapa digitala upplevelser där kunderna redan finns – i molnet, säger Bob Egner, vice president of Product Management and Marketing på Episerver.

Ett svenskt företag som tidigt valt Episerver Digital Experience Cloud är Bambora, som är specialiserat på betallösningar.

Att underlätta affärer mellan människor är det vi strävar efter. För att lyckas med det krävs det att alla våra partner delar samma starka fokus på kundvärde och kundnöjdhet. Med Episerver och deras molnlösning har vi hittat en pålitlig partner som låter oss växa och som gör det möjligt att snabbt anpassa oss till förändringar hos våra kunder och deras verksamheter, allt från den lilla blomsteraffären på hörnet till internationella e-handelsföretag, säger Anders Sköld som är CIO på Bambora.

En tung nyhet från Ektrons tidigare produktportfölj som nu blir tillgänglig för Episerveranvändare är integrationsmotorn Digital Experience Hub (DXH). Den gör det möjligt att länka samman Episerver med kompletterande system från andra tillverkare. DXH erbjuder bland annat kopplingar till maketing automation-produkter som Marketo, Hubspot, Salesforce Sales Cloud (Pardot) och Salesforce Marketing Cloud (ExactTarget). DXH underlättar också integration med CRM-plattformar som Salesforce och Microsoft CRM.


För ytterligare information, kontakta:
Jenny Westerberg, marknadschef Sverige Episerver, 070-140 71 40, jenny.westerberg@Episerver.com

 

Om Episerver

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser som genererar affärsresultat. Episervers Digital Experience Cloud kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapande och hantering av leads, till konvertering och försäljning.

Med ett etablerat partnernätverk och ekosystem för digitala upplevelser, gör Episerver det möjligt för digitala ledare att anamma digitalt transformerande strategier för att leverera enastående upplevelser för sina kunder. Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Singapore, Spanien, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.