E-handel och digital marknadsföring ger stark tillväxt för Episerver

Stockholm 7 april, 2014

Det svenska programvaruföretaget Episerver har gått in i 2014 från en stark tillväxt när det gäller både innovationer, affärsutveckling och kundbas. Företagets molnbaserade tjänster och e-handelslösningar ökade förra året mycket kraftigt.

Martin Henricson, VD EpiserverUnder 2013 ökade Episerver sin försäljning av molnbaserade lösningar med 117 procent och e-handelsförsälj­ningen med 55 procent. Företaget fortsatte också att bredda sitt utbud genom större lanseringar av sin plattform och ökade innovationstakten genom strategiska förvärv såsom sökleverantören Euroling.

– När vi nu går in i vårt 20:e verksamhetsår, visar våra senaste nyckeltal att Episerver i stort ligger helt i fas med den snabbt föränderliga marknaden, säger företagets koncernchef Martin Henricson. Under de senaste nio åren har vi haft en genomsnittlig årlig tillväxt på 27 procent. Vi ser det som ett bevis på vår förmåga att anpassa oss och möta våra kunders skiftande behov.

Under det senaste året har Episerver också expanderat sitt partnernätverk till att nu omfatta mer än 715 ledande partnerföretag över hela världen. Företaget fortsätter också invester­ing­arna i ekosystemet kring sina produkter. Bland annat har ett nytt Tech Center öppnats i Los Angeles, som därmed breddar Episervers global support och ger kunderna en snabbare ”time to market”.

Målet för Episerver är att erbjuda en ”one-stop shop” för dem som söker en skalbar lösning i teknikens framkant när det gäller digitala lösningar inom marknadsföring och e-handel.

– 2013 var ett bra år för Episerver och 2014 är på väg att bli – minst – lika spännande. Med den senaste utvecklingen av vår plattform, en stark förståelse för vad våra kunder behöver samt en rad nya starka kundvarumärken – bland annat Vagabond, SEB, Tele2 och Vattenfall – har vi alla förutsättningar för att fortsätta öka marknadsandelen i Sverige. Vi ser fram emot vad 2014 kommer att medföra och kommer att fortsätta att bygga momentum kring våra insatser under året, säger Jan-Olof Jakobsson, försäljningschef Sverige på Episerver i Sverige.

För ytterligare information, kontakta: Jenny Westerberg, marknadschef Sverige, 070-140 71 40, jenny.westerberg@Episerver.com

 

Lär dig mer

Se hur Episerver CMS 7 kan hjälpa dig att skapa engagerande och givande onlineupplevelser.

Se demo nu ↓

 

Om Episerver

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser som genererar affärsresultat. Episervers plattform kombinerar innehåll,e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapandet och hantering av leads, till konvertering och försäljning.

Episervers plattform är navet i det ekosystem som behövs för framgångsrik digitala marknadsföring och ger marknadsförare och IT-personal möjlighet att skapa en överlägsen kundupplevelse på de över 20,000 webbplatser som globalt använder Episerver. Byggd på. NET, och med ett etablerat partnernätverk på över 755 partners i mer än 30  länder, ger Episervers plattform kunder möjligheten att leverera rätt innehåll till rätt person i rätt format vid en tidpunkt som passar dem. Detta medför att företag kan maximera resultatet och avkastningen på sina investeringar i digital marknadsföring. Företaget grundades 1994 och har kontor i United States, Sweden, Denmark, Norway, Finland, The Netherlands, South Africa, Australia, Spain, UAE and the United Kingdom . 

 

 

Se Episerver i praktiken!

Fyll i dina kontaktuppgifter så får du se en inspelad video som visar Episervers mjukvara.