Första stora uppdateringen av Episerver 7 CMS

Programvaruföretaget Episerver lanserar nu Episerver 7.1 CMS, en ny och utökad version av företagets framgångsrika plattform för webbpublicering.

Bland nyheterna finns funktioner som gör det möjligt att enkelt optimera den digitala marknadsföringen genom stöd för multivariabla tester och integrering av kommunikation i sociala medier. Med den senaste versionen öppnas nya möjligheter att både skräddarsy den digitala kommunikationen och att mäta resultaten.

Redan med Episerver 7 CMS gick det att få maximal effekt av när­varon på nätet genom att innehållet automatiskt presenteras på ett bra sätt, oavsett om webb­platsbesökaren använder en dator, en mobil eller en surfplatta. Bland de företag och organisationer som satsat på Episerver 7 CMS finns Försvarsmakten, Destination Uppsala och fastighetsmäklaren HusmanHagberg.

I Episerver 7.1 CMS finns nu även stöd för multivariabla tester, vilket innebär att man som marknadsförare kan skapa olika innehållsblock som presenteras slumpmässigt. Den variant som ger bäst resultat kommer sedan att vara den som visas. Det här effektiviserar innehålls­arbetet och innebär att webbplatsen optimeras automatiskt. Marknadsförare kan därmed ägna sig åt mer kvalificerade uppgifter, som att arbeta med strategier för att öka konverte­ringar och utveckla företagets kommunikation, snarare än att spendera tid på att sätta upp tester, övervaka och tolka resultaten.

I den nya versionen ingår även modulen Episerver Social Reach som gör det möjligt att integrera kommunikation på webbplatsen med kommunikation i social media. Detta underlättar och effektiviserar kommunikationsprocessen och kampanjer för marknads­förare. Med Episerver Social Reach går det både att skapa, schemalägga och skicka budskap via sociala mediakanaler och att få statistik i realtid, allt i samma gränssnitt som där innehållet skapas.

Den nya versionen finns att ladda ner från http://world.Episerver.com/Download/  och installeras enkelt av användaren via bara några musklick.

– Återkopplingen från våra kunder är att de önskar sig ett mer precist sätt att arbeta med digital marknadsföring och att de enkelt vill kunna se att de är på rätt spår, säger Bob Egner, som är Global Produktchef på Episerver. Med en-klicks-uppgrad­eringen till Episerver 7.1 CMS gör vi det enkelt för våra kunder att omedelbart få tillgång till nya innovativa funktioner.

Mer information finns på http://www.Episerver.se/sv/Produkter/Episerver-7-CMS/

För ytterligare information, kontakta:

Jenny Westerberg, marknadschef Sverige, 070-140 71 40, jenny.westerberg@Episerver.com

Om Episerver

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser som genererar affärsresultat. Episervers plattform kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapandet och hantering av leads, till konvertering och försäljning.

Episervers plattform är navet i det ekosystem som behövs för framgångsrik digitala marknadsföring och ger marknadsförare och IT-personal möjlighet att skapa en överlägsen kundupplevelse på de över 20,000 webbplatser som globalt använder Episerver. Byggd på. NET, och med ett etablerat partnernätverk på över 755 partners i mer än 30  länder, ger Episervers plattform kunder möjligheten att leverera rätt innehåll till rätt person i rätt format vid en tidpunkt som passar dem. Detta medför att företag kan maximera resultatet och avkastningen på sina investeringar i digital marknadsföring. Företaget grundades 1994 och har kontor i United States, Sweden, Denmark, Norway, Finland, The Netherlands, South Africa, Australia, Spain, UAE and the United Kingdom .