Bambora

Episervers molntjänst stödjer Bamboras globala tillväxt.

Bambora hjälper företag att växa på nätet, i butik eller i appar. Företaget grundades 2015 och har vuxit snabbt sedan starten. De har 650 anställda runtom i Europa, Nordamerika och Asien/Stillahavsområdet.

Sammanfattning:

  • Skalbarhet stödjer snabb tillväxt
  • Inbyggd anslutning för lead generation
  • Stabil lösning med 24/7-tjänst

Om Bambora

Vi erbjuder betallösningar för allt från små till stora företag, säger Raiha Buchanan, global digitalchef på Bambora. 

Vi erbjuder kompletta betalningslösningar, från färdiga e-handelslösningar till betalningar i butik och appar, eller så skräddarsyr vi en lösning för företag.

Komplext produktutbud

Bambora hade stora ambitioner redan från början och behövde ett innehållshanteringssystem (CMS) som matchade dessa ambitioner. Bambora är en samling företag som finns över hela världen och har lång erfarenhet inom betalningsbranschen. Kunderna sträcker sig från Kanada till Nya Zeeland. 

Med tanke på att vi verkar i så många regioner, samt att vi har ett komplext produktutbud, så behövde vi en CMS-lösning som var flexibel och skalbar" säger Buchanan. "Vår CMO hade arbetat med Episerver tidigare med bra erfarenheter från det. Episervers molnlösning är enkel att skala upp och ner efter behov, vilket var avgörande för oss. 

Lägga till funktioner vid behov

Med hjälp av Episerver Digital Experience Cloud så lanserade Bambora företagets första webbplats i februari 2015. Webbplatsen används för att visa upp företagets produktutbud och har sektioner för varje region som Bambora verkar i.

Vårt uppdrag för 2017 är att profilera om de återstående webbplatserna som vi har köpt samt titta på hur vi kan optimera den aktuella webbplatsen" säger Buchanan. "Vi förflyttar vår webb från att vara rent informativ till en webb som driver leads för säljteamet.

Som en del av övergången till en leadsgenererande webbplats så kommer Bambora att använda Episervers inbyggda anslutning för Marketo och plattformens funktion för A/B-test.

Bra support med 24/7 tjänst

Stabiliteten i Episervers plattform har varit otroligt viktigt för oss", säger Buchanan. "Molnlösningen innehåller 24/7-övervakning av tjänsten och vi vill att risken sprids över hela molnet så att vi inte är beroende av endast en server. Vi får verkligen bra stöd från Episerver.

Buchanan säger att hon även gillar Episervers Add-on Store. Företaget använder för närvarande Episerver Find och har planer på att undersöka andra add-ons under året. 

Denna webbplats implementerades av Ottoboni

Ottoboni grundades 2001 och består idag av 84 anställda. Ottoboni ingår i Nordic Morning, en ledande kommunikationskoncern i Norden. 

Ottoboni berstår av 800 talanger och 20 nationaliteter arbetandes i 14 bolag i Finland, Sverige, Norge, Danmark, Ukraina and Indien.

Kontakta Ottoboni

Steg
  1. 1
  2. 2

Boka en personlig demo idag.

Vår plattform är lätt att använda och otroligt effektiv. Vi visar dig hur den snabbt kan förändra din affärsverksamhet.

Du har redan anmält ditt intresse för en demo. Vi hör av oss inom kort.

Börja här

Snart klar!

Vi behöver ytterligare lite information så vi kan förbereda en anpassad demo.

Tack för din förfrågan!

Vi kommer kontakta dig inom kort för att boka ett möte om hur Episerver kan hjälpa din affärsverksamhet.