Kundfokuserade köpupplevelser ger nöjda företagskunder

Kundernas förväntningar fortsätter att utvecklas, framdrivna av digitala interaktioner. Episerver erbjuder kundupplevelser som ger resultat genom att leverera skräddarsydda upplevelser till dina kunder.

Fördelar med Episervers e-handel för B2B

  • Förenklar svåra köp

    Gör svåra produktinköp enkla för kunder genom upplevelser som möter deras sök- och köpkrav.

  • Förebygger och hjälper

    Leverera personliga köpupplevelser med hjälp av personalisering som möter kundens behov, med rätt information för att ta dem till nästa steg.

  • Stärker självbetjäning

    Självbetjäning för kunder baserat på vad de behöver i sin köpsituation.

Steg
  1. 1
  2. 2

Video: Hur tar man nästa steg till e-handel som B2B företag?

Toyota Material Handling berättar om utmaningarna i en traditionell bransch där spelregler och kunders förväntningar snabbt har förändrats.

Börja här

Du är nästan klar..

Vi behöver bara lite mer information om dig.

Förenkla kundresan med hjälp av Episerver

Epi gör det enkelt att leverera en engagerande, friktionsfri upplevelse för dina kunder. Från första kontakten, till att bli en kund och servicen efteråt. Ta reda på hur.

Attrahera

  • Konsekventa multikanalsupplevelser ger kunderna möjlighet att söka information på alla sina olika enheter.
  • Kontinuerligt förbättra sökmotorprestandan för dina digitala upplevelser.

 

Engagera

  • Personaliserade upplevelser anpassade till individen baserat på deras persona, preferenser och beteende.
  • Pris- och beställningsalternativ är helt integrerade i produktinnehållet och hjälper till att konvertera besökare från sök till beställning.
  • Produktkonfigurering, paketering och prissättning säkerställer att produkten uppfyller kundens behov.  

Konvertera

  • Sömlös beställning med uppsatta kundkonton, flera betalningsalternativ och arbetsflöden.
  • Verktyg för produktkonfigurering som ger kunderna möjlighet att köpa komplexa produkter i en smidig köpprocess.
  • Optimeringsverktyg som testar och mäter eventuella förändringar som kan påverka konverteringar.  

Kundvård

  • Hjälp kunderna genom självbetjäning som är integrerad i företagets affärssystem. 
  • Tillhandahåll produktguider för att säkerställa att kunderna får ut det mesta av sina köpta produkter och tjänster.
  • Communities som hjälper kunderna att få ut det mesta av den pågående relationen.

Öka din kunskap om digital handel

Om du misslyckas med att skapa en bra upplevelse för dina kunder kommer du troligen att förlora dem – och potentiella intäkter.

Lär av våra experter hur du kan skapa en bättre digital upplevelse. Vi delar också med oss om hur du enkelt kan förbättra kundupplevelser med hjälp av Episerver Digital Experience Cloud™.

Ladda ner vår guide

Komplexa inköp är inte komplicerat

B2B-kunder förväntar sig en bra köpupplevelse, precis som på konsumentsnivå, när de gör inköp i sin yrkesroll. Dessutom så visar forskning att mer än 60% av B2B-kunder letar efter information på nätet innan de gör ett inköp.

Att uppnå denna smidiga upplevelse har hittills varit utmanande, och särskilt när man överväger kraven för kontospecifik prissättning och sortiment, arbetsflöden för godkännande och anpassade kundserviceprocesser.

Med Episerver är det enkelt. Förutom att vara den första plattformen som fullt ut integrerar transaktioner, kampanjer och innehåll i samma gränssnitt, erbjuder den också ett djupgående stöd för komplexa B2B-inköpsprocesser. Utan komplikationer.

Funktioner för en lyckad B2B e-handel

  • Produktsök

    Hjälp dina kunder att hitta produkter som är mest relevanta för dem - med möjligheter att snabbt kunna filtrera, sortera och söka så får de en bättre upplevelse.

  • Kampanjhantering

    Kampanjer fokuserade på tillfälliga erbjudanden eller rabatter kan hjälpa dig att hålla koll på och organisera dina marknadsaktiviteter för att därefter enkelt kunna mäta dina intäktsmål.

  • Kataloghantering

    Episervers funktioner för kataloghantering gör det möjligt för dig att återanvända innehåll och bilder i kataloger, affärer och på sajter så att du bättre kan möta dina kunders förväntningar.