Pressrum
Finalisterna klara till Episerver Awards 2014 – dags att rösta
Det drar ihop sig till årets Episerver Awards, som belönar framgångsrik online-kommunikation i Sverige. Nu är finalisterna i de fem tävlingsklasserna klara.
Utöver den professionella juryns omdöme, kan även allmänheten kan vara med och rösta fram vinnarna.
Episerver Awards genomförs nu för sjätte året i rad, för att premiera framgångsrika och inspirerande projekt, webbplatser och tekniska lösningar som byggts på Episervers plattformar.
I årets upplaga nominerades 84 bidrag i fem kategorier: Bästa e-handel, Bästa webb B2C, Bästa webb B2B, Bästa webb offentlig sektor samt Bästa intranät. 21 av dessa har nu valts ut som finalister.
Vinnarna utses av en extern jury om sju personer, tillsammans med allmänheten som har möjlighet att rösta på sina favoriter. (Kategorin Bästa intranät avgörs dock enbart av juryn).
Alla kan lägga sina röster på www.Episerver.se/vote
Episerver Awards 2014 delas ut den 12 november på Münchenbryggeriet i Stockholm.
Alla finalister:
Bästa e-handel
Electrolux med partner Nansen
Intersport med partner Avensia
Röda korset med partner Ciber
Vagabond med partner Nord Interactive
Bästa webb B2B
Ejendals med partner Knowit
Fabege med partner Comprend
Systemair med partner Teaser Consulting
Vattenfall med partner Comprend
Bästa webb B2C
Destination Uppsala med partner nearU
Humana med partner Ninetech
IVT Värmepumpar med partner Zooma
Länsförsäkringar med partner Valtech
Svensk Fastighetsförmedling med partner Valtech
Bästa Offentlig sektor
Kriminalvården med partner Webking
Region Skåne med partner Sogeti
Stockholms hamnar med partner Bazooka
Vårdgivarguiden med partner Consid
Bästa intranät
Hertz med partner Knowit
Sollentuna kommun med partner Meridium
Stockholms stad med partner Creuna
Thomas Cook med partner Nansen
För ytterligare information, kontakta:
Jenny Westerberg, marknadschef Sverige, 070-140 71 40, jenny.westerberg@Episerver.com
About Optimizely
At Optimizely, we're on a mission to help people unlock their digital potential. We do that by reinventing how marketing and product teams work to create and optimize digital experiences across all channels. With Optimizely One, our industry-first operating system for marketers, we offer teams flexibility and choice to build their stack their way with our fully SaaS, fully decoupled, and highly composable solution. We help companies around the world orchestrate their entire content lifecycle, monetize every digital experience and experiment across all customer touchpoints – all through Optimizely One, the leading digital experience platform that powers every phase of the marketing lifecycle through a single, AI-accelerated workflow.
Optimizely has nearly 1500 employees across our 21 global offices and has 700+ partners. We are proud to help more than 10,000 businesses, including H&M, PayPal, Zoom, and Toyota, enrich their customer lifetime value, increase revenue and grow their brands. At Optimizely, we live each day with a simple philosophy: large enough to serve, small enough to care. Learn more at optimizely.com.
All third-party trademarks cited are the property of their respective owners, and are used only for reference purposes.