Pressrum

Finalisterna klara till Episerver Awards 2014 – dags att rösta

Det drar ihop sig till årets Episerver Awards, som belönar framgångsrik online-kommunikation i Sverige. Nu är finalisterna i de fem tävlingsklasserna klara.

Episerver award 2014Utöver den professionella juryns omdöme, kan även allmänheten kan vara med och rösta fram vinnarna.

Episerver Awards genomförs nu för sjätte året i rad, för att premiera framgångsrika och inspirerande projekt, webbplatser och tekniska lösningar som byggts på Episervers plattformar. 

I årets upplaga nominerades 84 bidrag i fem kategorier: Bästa e-handel, Bästa webb B2C, Bästa webb B2B, Bästa webb offentlig sektor samt Bästa intranät. 21 av dessa har nu valts ut som finalister.

Vinnarna utses av en extern jury om sju personer, tillsammans med allmänheten som har möjlighet att rösta på sina favoriter. (Kategorin Bästa intranät avgörs dock enbart av juryn).

Alla kan lägga sina röster på www.Episerver.se/vote

Episerver Awards 2014 delas ut den 12 november på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Alla finalister:

Bästa e-handel

Electrolux med partner Nansen

Intersport med partner Avensia

Röda korset med partner Ciber

Vagabond med partner Nord Interactive 


Bästa webb B2B

Ejendals med partner Knowit

Fabege med partner Comprend

Systemair med partner Teaser Consulting

Vattenfall med partner Comprend


Bästa webb B2C

Destination Uppsala med partner nearU

Humana med partner Ninetech

IVT Värmepumpar med partner Zooma

Länsförsäkringar med partner Valtech

Svensk Fastighetsförmedling med partner Valtech

 

Bästa Offentlig sektor

Kriminalvården med partner Webking

Region Skåne med partner Sogeti

Stockholms hamnar med partner Bazooka

Vårdgivarguiden med partner Consid

 

Bästa intranät

Hertz med partner Knowit

Sollentuna kommun med partner Meridium

Stockholms stad med partner Creuna

Thomas Cook med partner Nansen

 

För ytterligare information, kontakta:

Jenny Westerberg, marknadschef Sverige, 070-140 71 40, jenny.westerberg@Episerver.com

 

 

 

About Optimizely

At Optimizely, we're on a mission to help people unlock their digital potential. We do that by reinventing how marketing and product teams work to create and optimize digital experiences across all channels. With Optimizely One, our industry-first operating system for marketers, we offer teams flexibility and choice to build their stack their way with our fully SaaS, fully decoupled, and highly composable solution. We help companies around the world orchestrate their entire content lifecycle, monetize every digital experience and experiment across all customer touchpoints – all through Optimizely One, the leading digital experience platform that powers every phase of the marketing lifecycle through a single, AI-accelerated workflow.

Optimizely has nearly 1500 employees across our 21 global offices and has 700+ partners. We are proud to help more than 10,000 businesses, including H&M, PayPal, Zoom, and Toyota, enrich their customer lifetime value, increase revenue and grow their brands. At Optimizely, we live each day with a simple philosophy: large enough to serve, small enough to care. Learn more at optimizely.com. 

All third-party trademarks cited are the property of their respective owners, and are used only for reference purposes.