Blogg rss link

Följ våra bloggare och håll dig uppdaterad om vad som händer hos oss på Episerver och få koll på trender inom webbvärlden i övrigt.


  • Bild på författaren

    10 viktiga funktioner att lägga till i RFP:n för din e-handels-plattform

    I denna artikel kommer vi att redogöra för och utforska de viktigaste aspekterna som du bör lägga till i din lista när du utvärderar leverantörer av e-handelsplattformar. Dessa 10 kritiska funktioner faller under tre stora kategorier som visar oss hur en e-handelsplattform leder till långsiktig ökning av intäkter och lönsamhet.

    Edward Kennedy


  • Bild på författaren

    Tre strategier som digitala marknadsföringsteam använder för att hantera global e-handel

    Mer för mindre är ett attraktivt koncept, eller hur? I en värld av omedelbar tillfredsställelse, inte minst online, så känns det verkligen som ett i-landsproblem att skala upp din digitala närvaro och webbplatskapacitet med marknadsföringsresurser som ofta är otillräckliga.

    Edward Kennedy


  • Bild på författaren

    Innehållsmarknadsföringen kommer till e-handelns räddning

    Konkurrens är själva kärnan i all digital kommunikation. För att inte bara överleva, utan även trivas i ett branschklimat som är så snabbt, krävande och ständigt i förändring, så gäller det att utmärka sig från de andra. Vi ser hur detta konkurrensfyllda, kapitalistiska, hänsynslösa synsätt överförs direkt från vår arbetsplats till vår marknadsplats, och konsumenterna känner av det.

    Edward Kennedy


  • Bild på författaren

    10 tips inför GDPR - del 2

    Del 2 av hur Episerver genomför förändringar i samband med att EU:s nya dataskyddsförordning "General Data Protection Regulation", GDPR, närmar sig. Vi nöjer oss inte med att våra Digital Experience Cloud-kunder ska bli GDPR-kompatibla, utan arbetar för att de ska vara ledande inom de delar av GDPR som rör digital marknadsföring, e-handel, personalisering och kampanjer.

    Peter Yeung


  • Bild på författaren

    10 tips inför GDPR - del 1

    Införandet av EU:s nya dataskyddsförordning "General Data Protection Regulation", GDPR närmar sig i snabb takt. Vi på Episerver vill gärna dela med oss av de förändringar som vårt företag genomför i samband med detta. Vi nöjer oss inte med att våra Digital Experience Cloud-kunder ska bli GDPR-kompatibla, utan arbetar för att de ska vara ledande inom de delar av GDPR som rör digital marknadsföring, e-handel, personalisering och kampanjer.

    Peter Yeung


  • Bild på författaren

    8 tips för att skicka välkomstmail i toppklass

    Inom e-postmarknadsföring finns inget bättre tillfälle att kontakta den potentiella kunden än direkt efter att den har börjat prenumerera på ett nyhetsbrev. Varför då? Prenumeranten har, genom sitt medgivande, visat ett tydligt intresse för ditt varumärke och dina produkter – och väntar på ditt första mail.

    René Kulka


  • Bild på författaren

    Hur du kan använda push-meddelanden i e-handelsmarknadsföring

    Push-meddelanden i smartphones är en spännande möjlighet för multikanalskampanjer. Dessa meddelanden kan leverera relevant information och tidsbegränsade erbjudanden vid exakt rätt ögonblick. Här är mina tips för att skapa en framgångsrik strategi för push-meddelanden.

    René Kulka